کسب و کار

۱۳ راز برای توسعه سریع کسب و کار

هیچ فرمول مطمئنی برای موفقیت فوری وجود ندارد، اما می‌توانید با رعایت این نکات از بنیان‌گذاران استارتاپ، رشد کسب‌ و کار خود را افزایش دهید. هنگامی‌که برای اولین بار کسب‌ و کار خود را راه‌اندازی می‌کنید، هدف اصلی شما ایجاد برند و شروع به رشد است. متأسفانه این اتفاق یک‌شبه رخ نمی‌دهد. رشد یک فرایند مداوم است که نیاز به سخت‌کوشی، صبر و فداکاری دارد. هیچ گام یا راه مخفی خاصی برای پیشی گرفتن از سایر مشاغل در صنعت یا دستیابی به موفقیت فوری وجود ندارد.

بااین‌حال، راه‌های اثبات‌شده‌ای برای دستیابی به نقاط عطف رشد وجود دارد که می‌تواند یک کسب‌ و کار را به موفقیت برساند. ما از رهبران مشاغل کوچک خواسته‌ایم نکات خود را برای تسریع رشد به اشتراک بگذارند. امروز همراه کسب‌ و کار دماوند آنها را مرور می‌کنیم.

1- افراد مناسب را استخدام کنید.

قبل از اینکه حتی بتوانید در مورد مسیر رشد شرکت خود فکر کنید، باید یک کارمند قوی داشته باشید تا به شما دررسیدن به اهداف خود کمک کند. کریستین لانگ، مدیرعامل و بنیان‌گذار ارائه‌دهنده نرم‌افزار تجاری Tradeshift می‌گوید: ” استخدام بهترین افرادی که می‌توانید، راهی مطمئن برای اطمینان از رشد سریع است.” همه‌چیز به خاطر داشتن تیم مناسب است.”

با توجه به کارکنان سخت‌کوش که به موفقیت شرکت شما اختصاص داده‌اند، کسب‌وکار شما برای ادامه رشد مجهزتر خواهد بود. علاوه بر این، تفویض وظایف برای تمرکز بر کارهای مهم زمان و انرژی شمارا آزاد می‌کند و به شما این امکان را می‌دهد که بهترین عملکرد را داشته باشید و فرهنگ کاری مشترک را پرورش دهید.

۲- بر منابع درآمد تعیین‌شده تمرکز کنید.

بیل ریلی، کارآفرین تعمیر اتومبیل مستقر در ویسکانسین، پیشنهاد کرد که به‌جای تلاش برای به دست آوردن مشتریان جدید، توجه خود را به سمت مشتریان اصلی که قبلاً داشته‌اید، معطوف کنید. او گفت که می‌توانید این کار را با پیاده‌سازی یک برنامه ارجاع یا وفاداری به مشتری یا آزمایش استراتژی‌های بازاریابی بر اساس رفتارهای خرید قبلی برای تشویق تجارت مجدد انجام دهید. این تمرکز بر بازار مستقر شما به‌ویژه اگر در تلاش برای تأمین بودجه هستید بسیار مهم است.

۳- خطرات خود را کاهش دهید.

ریسک، بخشی اجتناب‌ناپذیر در راه‌اندازی و توسعه یک کسب‌وکار است. کنترل همه‌چیز غیرممکن است، اما راه‌های زیادی برای محدود کردن تهدیدهای داخلی و خارجی برای شرکت شما و رشد آن وجود دارد. یکی از منابع مهم که به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کند، ارائه‌دهنده بیمه مشاغل شما است.

مایک دی هتر، معاون توسعه محصول در مسافران می‌گوید: “مشاغل کوچک باید رشد خود را مدیریت کنند تا از اختلالاتی که می‌تواند کسب و کار را متوقف کند جلوگیری شود.” به‌عنوان‌مثال، “سرقت اطلاعات کارکنان، سوابق مشتریان و طراحی محصولات می‌تواند یک کسب و کار کوچک را از بین ببرد، هزینه‌های قابل‌توجهی ایجاد کند و اعتماد و وفاداری مشتریان را از بین ببرد. سیاست هر صاحب مشاغلی نقض داده‌ها یا سایر خسارات سایبری را پوشش نمی‌دهد. مشاغل کوچک باید با جستجوی محصولات بیمه‌ای که به آنها کمک می‌کنند خود را آماده کنند، ازجمله آن‌هایی که هزینه درمان و دعاوی حقوقی را پوشش می‌دهند. “

با پیشرفت کسب‌وکار کوچک شما، ممکن است فضا یا تجهیزات اضافه کنید، محصولات یا خدمات جدیدی ایجاد کنید، یا ردپای فعالیت و توزیع خود را افزایش دهید، بنابراین DeHetre توصیه می‌کند که به‌طور دوره‌ای سیاست خود را مرور کنید تا از پوشش مناسب اطمینان حاصل کنید.

۴- سازگار باشید.

یکی از ویژگی‌های مشترک بسیاری از استارتاپ های موفق، توانایی تغییر سریع جهت‌ها در پاسخ به تغییرات بازار است. لانگ گفت که رویکرد چابک برای توسعه، چه در محصول شما و چه در شرکت شما، به رشد سریع‌تر شما کمک می‌کند.

لانگ به Business News Daily گفت: “با اجازه دادن به خود برای تطبیق و تغییر سریع، می‌توانید رویکردهای مختلف را در تجارت آزمایش کرده و دریابید که چه چیزی بهترین کار را می‌کند.” “این به شما امکان می‌دهد شکست بخورید، خود را بازگردانید و به راه خود ادامه دهید.”

۵- بر تجربه مشتری خود تمرکز کنید.

تصورات مشتریان می‌تواند کسب‌وکار شمارا خراب کند. تجربیات و محصولات باکیفیت ارائه دهید و آنها به‌سرعت در رسانه‌های اجتماعی به ستایش شما می‌پردازند. رشد سریع به این بستگی دارد که مشتریان فعلی و بالقوه شما از تجربه خود راضی باشند.

دی هتر می‌گوید: “در مقایسه با شرکت‌های بزرگ، مشاغل کوچک چابک هستند و اغلب بهتر می‌توانند نیازهای مشتریان خود را ببینند، پیش‌بینی کنند و به آنها پاسخ دهند.” “موفق‌ترین مشاغل کوچک از این مزیت استفاده می‌کنند و محصولات و خدمات جدید و خلاقانه‌ای را سریع‌تر به بازار عرضه می‌کنند و روابط بلندمدت با مشتریان را توسعه می‌دهند.”

دنیس تانجلوف، رئیس و مدیرعامل گالری Astro of Gems، موافقت کرد. او گفت گوش دادن به مشتریان و ارائه خواسته‌های آنها از اهمیت بالایی برخوردار است.

تانجلوف گفت: “پیشنهادات خود را متنوع کنید تا بتوانید بهترین سلیقه مشتری را برآورده کنید.” “به یاد داشته باشید، شما اینجا هستید تا به مشتری خدمات دهید، به همین دلیل است که شما برای کسب و کار باز هستید.” درحالی‌که تعامل با مخاطبان بسیار مهم است، شخصی‌سازی تجربه می‌تواند این رابطه را تقویت کند.

۶- روی خود سرمایه‌گذاری کنید.

در مراحل اولیه کسب‌وکار خود، احتمالاً حاشیه سود بسیار کمی خواهید داشت (یا اصلاً سود ندارید)، بنابراین هر پولی که کسب می‌کنید باید مستقیماً به رشد شما کمک کند.

لانگ می‌گوید: “توانایی یک استارتاپ برای سرمایه‌گذاری روی خودش [به رشد کمک می‌کند].” “در آن سال‌های اولیه، بسیار مهم است که مطمئن شوید هرگونه درآمدی را به شرکت بازگردانده‌اید. سرمایه‌گذاری زودهنگام و سنگین برای رشد سریع بسیار مهم است.”

درحالی‌که جلب همه سود شما وسوسه‌انگیز است، بهتر است روی رشد کسب‌وکار خود سرمایه‌گذاری کنید تا بعداً بتوانید از مزایای بیشتری بهره‌مند شوید. تعیین کنید که کدام بخش از کسب‌وکار شما نیاز به توجه بیشتری دارد: به‌عنوان‌مثال، آیا شما نیاز به استخدام کارگران بیشتر، گسترش تلاش‌های بازاریابی خود یا تأمین بودجه اضافی دارید؟ هنگامی‌که منطقه مهمی را پیدا کردید که نیاز به بهبود دارد، از آن منطقه حمایت مالی خود را ارائه دهید.

۷- همیشه پیشاپیش فکر کنید.

درحالی‌که چابکی یک ویژگی مهم برای یک استارتاپ است، هنگام اداره یک کسب‌ و کار نمی‌توانید با صندلی خود پرواز کنید. برنامه‌ریزی برای مرحله بعدی خود با پیش‌بینی همه سناریوهای ممکن، بهترین راه برای ثابت ماندن و ایمن ماندن در پیشرفت کسب‌ و کار شما است.

فکر کردن در آینده توصیه‌ای وسیع است، اما می‌تواند به‌سادگی بازبینی تمام قراردادهای جاری باشد، مانند مقایسه نرخ‌ها با بهترین پردازنده‌های کارت اعتباری و اینکه آیا می‌توانید برای معامله بهتر مذاکره کنید.

۸- خدمات مشتری خود را تقویت کنید.

یکی دیگر از روش‌های عالی برای توسعه کسب‌وکار شما تمرکز بر ارائه خدمات برتر به مشتریان است. هنگامی‌که از انتظارات مشتریان فراتر می‌روید، به‌احتمال‌زیاد آنها در مورد تجارت شما به دوستان، خانواده و اطرافیان خود خواهند گفت.

هنگامی‌که فراتر از این حرکت می‌کنید، مانند ارائه تخفیف درصورتی‌که مشتری تجربه ضعیفی داشته باشد یا برای اطمینان از رضایت مشتری از محصول یا خدمات شما، پیگیری کنید، شهرت خود را به دلیل خدمات عالی مشتری ایجاد می‌کنید.

۹- بر رسانه‌های اجتماعی تمرکز کنید.

یکی دیگر از روش‌های توسعه کسب‌وکار شما ایجاد پروفایل در همه سیستم‌عامل‌های اصلی رسانه‌های اجتماعی (اینستاگرام، فیس بوک، توییتر و غیره) است. یک نمایه فعال به شما امکان می‌دهد کسب و کار خود را بهتر بازاریابی کرده و با مشتریان بالقوه بیشتری تعامل داشته باشید.

وقتی کسب‌وکار شما دارای حسابی است که به‌طور مرتب در سیستم‌عامل‌های اصلی آن را به‌روز می‌کنید، مصرف‌کنندگان می‌توانند به‌راحتی کسب‌وکار شمارا پیدا کنند و به‌احتمال‌زیاد کسب‌وکار شمارا با دوستان خود به اشتراک می‌گذارند. شما همچنین می‌توانید تجربه‌ای جذاب‌تر برای مخاطبان خود ایجاد کنید و به آنها کمک کنید تا با برند شما ارتباط بیشتری برقرار کنند و اعتماد را تقویت کنند.

۱۰- در رویدادهای شبکه شرکت کنید.

رویدادهای شبکه به شما امکان می‌دهد با افراد همفکر خود ارتباط برقرار کنید که بسیاری از آنها دارای دیدگاه‌ها و بینش‌های منحصربه‌فردی هستند که می‌تواند به شما در توسعه کسب و کار شما کمک کند. ارتباطات و روابط ناشی از شرکت در رویدادهای شبکه می‌تواند برای سال‌های آینده مفید باشد.

۱۱- مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها را تمرین کنید.

مصرف‌کنندگان می‌خواهند از مشاغلی خرید کنند که مشتاق دلایلی هستند که به جهان کمک می‌کند. چه به تحقیقات سرطان کمک می‌کنید و چه از یک سازمان غیرانتفاعی حمایت می‌کنید. به دنبال راه‌هایی باشید که به‌طور قابل‌توجهی در علل موردحمایت خود سهیم باشید و آن را با مشتریان خود به اشتراک بگذارید.

شما می‌توانید حمایت خود را به‌طور عمومی از جوامع کم برخوردار، کمک به سازمان‌های مختلف، جمع‌آوری کمک‌های مالی و محصولات پایدار برای کمک به محیط‌زیست ارائه دهید. راه‌های زیادی برای مسئولیت‌پذیری اجتماعی به‌عنوان یک کسب و کار وجود دارد.

۱۲- میزبانی رویدادهای محلی.

درحالی‌که شرکت در رویدادها یک‌راه عالی برای توسعه شبکه شما است، میزبانی رویدادهای شخصی در اجتماع حتی سودمندتر است. خواه برای جمع‌آوری کمک‌های مالی، ارائه معاملات منحصربه‌فرد در تعطیلات، یا حمایت از یک تیم ورزشی محلی. ایجاد یک تجربه منحصربه‌فرد برای مشتریان، روابط شخصی بیشتری را با آنها تقویت می‌کند.

اگر رویدادهایی را در منطقه خود میزبانی می‌کنید، آگاهی از نام تجاری‌تان را افزایش می‌دهید و به جامعه خود نشان می‌دهید که برای رفاه آنها سرمایه‌گذاری کرده‌اید. وقتی به آنها متعهد باشید، آنها نسبت به تجارت شما احساس وفاداری بیشتری می‌کنند.

۱۳- درباره رقبای خود تحقیق کنید.

درحالی‌که این ممکن است رشد فوری ایجاد نکند، تحقیق در مورد رقبای شما یکی از مهم‌ترین و اولین گام‌ها در راه‌اندازی کسب‌وکار شما است. از خود بپرسید رقبای شما چه کسانی هستند، چه‌کاری انجام می‌دهند (که شما انجام نمی‌دهید) که برای آنها کارایی دارد و چگونه می‌توانید کسب‌ و کار خود را از آنها متمایز کنید. پاسخ به این سؤالات به شما کمک می‌کند تا یک استراتژی تجاری سازنده‌تر تشکیل دهید و زمینه‌های کسب‌وکار خود را که برای پیشرفت نیاز به توجه بیشتری دارد، مشخص کنید.

انتهای مطلب/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)