کسب و کار

چگونه کسب و کار کوچک خود را به یک کسب و کار بزرگ تبدیل کنیم؟

در چند سال اول، بیشترین کسب و کارهای کوچک بر بقای انجام شده است. بااین‌حال، اولویت‌بندی اقتصادی شرکت شما یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش این شانس است که شرکت شما نه‌تنها دوام بیاورد، بلکه به امنیت شما و آینده مالی باثبات کمک کند. چه کاری می توانید انجام دهید تا کسب و کار خود را از سطح معیشت محروم کنید؟ چه کاری می‌توانید انجام دهید تا آن را به نیروگاه درآمدزایی که می‌توانید تبدیل کنید؟ مانند هر عنصر دیگری در راه‌اندازی یک کسب و کار، در ادامه همراهی کسب‌وکار دماوند باشید تا راه‌حل‌هایی را که می‌توانید امتحان کنید را باهم بررسی کنید.

باز پس‌گیری موجود است

جذب مشتریان جدید تنها راه رشد کسب و کار شما نیستید. در بسیاری از مواقع، مشتریانی که از قبل انتخاب می‌کنند بهترین گزینه برای افزایش فروش شما هستند و مطالعات نشان می‌دهد که بهبود حفظ مشتری، ارزش یک شرکت را افزایش می‌دهد. مشتریانی که قبلاً یکبار از شما خرید کرده‌اید، به‌ احتمال‌ زیاد دوباره این کار را انجام می‌دهند، به‌ویژه اگر خدمات مثبتی را تجربه کنید. اطلاعات تماس و خریدات خرید مشتریان را ثبت کنید. سپس، از این اطلاعات برای راه‌اندازی سیستم‌های خرید استفاده کنید که آنها را به دفعات تکراری می‌کند.

اجرای ترکیبی از استراتژی‌ها برای مشتریان قدیمی و دسته‌بندی به مشتریان جدید، به‌ احتمال‌ زیاد بهترین رشد را برای اکثر موارد ایجاد می‌کند.

برای ارجاع درخواست کنید

جذب مشتریان جدید به کسب و کار شما هرگز بدی نیست؛ یکی از راه‌های موجود برای رسیدن به این هدف است که از مشتریان فعلی خود ارجاع می‌شوید، چرا که این مشتریان در حال حاضر بازار هدف شما هستند، به این معناست که افراد در محافل اجتماعی و یا کاری خود به‌ عنوان عضوی از بازار هدف شما خواهند بود. . این باعث می‌شود آنها یک نقطه دسترسی قوی برای جدید باشند.

بااین‌حال، با فرض اینکه افراد شما در مورد کسب‌وکار شما صحبت می‌کنند، این کار به‌تنهایی تعداد شما را افزایش نمی‌دهد. شما باید به طور فعال به دنبال بررسی باشید. بسته به نوع و اندازه کسب و کار خود، می توانید:

1_ از مشتریان راضی بپرسید که آیا افراد دیگری را می‌شناسند که به محصولات یا خدمات شما مراجعه کنند.
مراجع را با کد تخفیف کنید.
2_ مشتریان را تشویق می کنند تا برند شما را در رسانه های اجتماعی به اشتراک بگذارند و نشان دهند
3_ کنترل هزینه ها

نتیجه نهایی، کلید توسعه تجارت شما است. اگر سهام خود را از بازار افزایش دهید، اما هزینه های خود را هم همراه آن بالا ببرید، در واقع پولی برای سرمایه گذاری در کسب و کار یا سودآوری شما باقی بماند.

بنابراین، به دنبال راه‌هایی برای رشد هستند، به هزینه‌های مربوط به راه‌اندازی کسب‌ و کار خود و تحویل محصولات یا خدمات خود به مشتریان زیادی که داشته‌اند. کاهش این هزینه‌ها می‌تواند روشی را برای ارائه جریان نقدی موردنیاز برای رشد و تثبیت کسب‌وکار شما انجام دهد. دو روش اصلی برای کاهش هزینه ها وجود دارد:

1_ انحلال محصولات کم‌درآمد یا حذف خدمات کم‌کار
2_ بهبود گردش موجودی خود از طریق تاکتیک های جدید بازاریابی و فروش

مراقب باشید هزینه‌ها را به نحوی کاهش می‌دهند که بر خدمات خدمات یا رضایت شما تأثیر می‌گذارد. مشتریان خوشحال و مشتاق هر دو محرک اصلی رشد کسب و کار هستند. کاهش هزینه‌ها در این زمینه‌ها درنهایت به توسعه کسب‌وکار آسیب شما می‌رساند، حتی اگر در کوتاه‌مدت جریان نقدینگی بیشتر به شما بدهید.

دسترسی به بازار خود را گسترش دهید

راه‌های توسعه تجارت شما وجود دارد که محصول یا خدمات خود را در اختیار مجموعه‌ای از مشتریان قرار دهید. باز کردن فروشگاه‌ها در مکان‌های جدید: مکان‌های جدید نیز می‌توانند مانند وب‌سایت با فروشگاه آنلاین باشند. این به شما امکان می دهد که محصول خود را در معرض دید مشتریان جدید قرار دهید.

جمعیت‌شناسی جهان را هدف قرار دهید: گروه‌های دیگری را می‌توان از محصولات شما به روش‌های مشابه با مخاطبان مورد استفاده شما شناسایی کرد. هرچه بازار را شناسایی کنید، می‌توانید در رسانه‌هایی تبلیغ کنید که آن بازار را هدف قرار می‌دهند یا رایانه‌های سفارشی ایجاد می‌کنند.

رای‌های جدید را برای محصول خود استفاده کنید: کشف و ترویج روش‌های جدید برای استفاده از محصولات یا خدمات به شما این امکان را می‌دهد که مشتریان فعلی را بیشتر بخرید. همچنین می‌توان به شما در جذب مشتریانی که می‌توانند به محصولات مختلف شما نیاز داشته باشند، کمک کند.

همه اینها به شما امکان می دهد که سهام خود را با افزایش بازار افزایش دهید. این امر نه‌تنها فروش را افزایش می‌دهد، بلکه مدل تجاری شما را پایدارتر می‌کند. زمانی که تنها به یک نوع هدف اصلی اعتماد می‌شود، به‌راحتی از تغییرات بازار جان سالم در پیدا کردن برد.

در نمایشگاه های تجاری شرکت کنید

حضور قوی در نمایشگاه می‌تواند به شما کمک کند تا کسب‌ و کار خود را توسعه دهید و خودتان را به‌عنوان یک رهبر محلی خود معرفی کنید.

نمایشگاه‌های شرکت‌های تجاری را جذب می‌کنند که از قبل به نوع محصول یا خدماتی که ارائه می‌دهند علاقه‌مند هستند. این به شما این فرصت را می‌دهد که مستقیماً به سمت گروه بزرگی از مردمی که در بین مخاطبان موردنظر شما تضمین‌شده‌اند، وارد بازار شوید. نمایشگاه‌های تجاری همچنین از مزایایی که می‌توانند حضور داشته باشند، می‌شوند که این امر شما را در ایجاد ارتباط و تبدیل احتمالی می‌دهد.

نمایشگاه‌های تجاری همچنین می‌توانید با سایر صنایع خود ارتباط برقرار کنید. این راه را برای فرصت‌های جدید، کمپین‌های تبلیغاتی و همکاری باز می‌کند. با این امکانات می‌توان با شما در دستیابی به مشتریان جدید و ایجاد اعتبار ملی یا حتی بین‌المللی کمک کند که همه این‌ها می‌توانند به رشد شما کمک کنند.

تسخیر یک بازار گوشه بازار

اگر نمی‌خواهم به بازارهای جدید را گسترش دهید یا خدمات را در جریان درآمد خود انجام دهید، می‌توانید با یک قسمت کوچک از بازار، کسب و کار خود را توسعه دهید. این به شما این فرصت را می‌دهد که به «ماهی بزرگ در حوضچه کوچک» تبدیل شوید. گوشه بازار گروهی از مشتریان است. به دنبال مجموعه‌ای از بازارهای بزرگ‌تر باشید که نیاز به آن‌ها را ندارند، سپس برای رفع آن نیازهای دریافتی در سطح بالا و قابل‌توجهی را بررسی کنید.

محصولات یا خدمات خود را متنوع کنید

کلید رشد کسب‌وکار شما از طریق تغییر، ایجاد شباهت‌ها است. شما می‌خواهید یکی از دو کار را انجام دهید:

برای خدمات مربوط به آن‌هایی است که قبلاً می‌فروشید و نیازهای مشتریانی را که قبلاً به آنها خدمت می‌کنند، بررسی کنید.
برای بازارهای جدید با نیازها و ویژگی‌های مشابه سرمایه‌گذاری‌ها را بررسی کنید.
به‌عنوان‌مثال، یک هنرمند نیز می‌تواند قاب‌ها و خدمات قاب‌بندی را بفروشد. می‌توان در فصل زمستان اجاره اسکی و کفش برفی روی آورد. اجرای تغییرات کوچک در طول زمان می‌تواند به شما امکان دهد که محصولات خود را متنوع کرده و بدون افزایش بیش‌ازحد، کسب‌وکار خود را به مشتریان جدید دسترسی پیدا کنید.

توسعه فرصت‌های حق رأی دادن

اگر شما یک کسب‌وکار موفق هستید و می‌توانید سیستمی را توسعه دهید که مطمئن باشید دیگران می‌توانند موفق شوند، حق رای دادن ممکن است مسیری سریع برای توسعه کسب‌ و کار شما باشد. حق رأی دادن موفق، به داشتن یک نام تجاری با جذابیت در بسیاری از مناطق جغرافیایی و همچنین یک مدل تجاری که به‌راحتی قابل تکرار است.

برای ایجاد یک حق رأی، شما مجوز مدل کسب‌ و کار، فرآیند و نام تجاری خود را به صاحبان امتیاز می‌دهید که سپس محصولات و خدمات برند را در محل خاص خود، با نام تجاری شما، می‌فروشند. این به شما امکان می‌دهد دسترسی به بازار خود را به مکان‌های جدید گسترش دهید، نام‌های بیشتری ایجاد کنید و درآمدهای خود را از مجوزها و مکان‌های حق امتیاز ایجاد کنید.

گسترش به تولید

توسعه در بازارهای بین‌المللی نیز می‌تواند تقویت‌کننده برای نتیجه نهایی کسب‌وکار شما باشد؛ مانند حق رأی دادن، این راه برای توسعه تجارت شما با دسترسی به مشتریان جدید در مکان‌های مختلف جغرافیایی است. بااین‌حال، این امر به‌طور عمده‌ای از زمان و منابع نیاز دارد.

توسعه بین‌المللی می‌تواند از حقوقی پیچیده باشد، زیرا شما باید با قوانین تجارت و گمرک در کشور برخورد کنید. بسته به محصول و کشوری که می‌خواهد آن را صادر کند، ممکن است به مجوزی که می‌خواهد نیاز داشته باشد. بااین‌حال، اگر زمان و منابع لازم رادارید، محصولتان را می‌توان تا بازارهایی پیدا کرد که قبلاً غیرقابل‌دسترسی بودند و فرصت‌های عظیمی برای رشد ایجاد می‌کردند.

استراتژی رشد مناسب برای کسب و کار خود را انتخاب کنید

یافتن راه حلی مناسب برای رشد به مرحله‌ای است که شما را در آن قرار می‌دهد و منابعی را که در حال حاضر در اختیار دارید. آنچه را که باید سرمایه گذاری کنید، مانند پول، زمان، تخصص یا پرسنل و همچنین بازار واقعی، تجاری و علایق خود را در نظر بگیرید.

هر استراتژی برای هر کسب و کاری مناسب باشد. برای شروع:

یک یا دو ایده با شغل و شرایط شما انتخاب کنید.
بر اساس استراتژی آن، یک طرح تجاری جدید ایجاد کنید.
معیارهای رشد، هزینه و درآمد را تعیین کنید.
این ویژگی ها را به طور منظم دنبال کنید و پیشرفت خود را زیر نظر داشته باشید.
احتمالاً فوراً رشد را تجربه نمی کنم، اما اگر برنامه خود را به طور سیستماتیک و پیگیر اجرا کنید، پیشرفت می کند. و اگر یک تصمیم جواب نداد، آماده عقبنشینی، ایجاد یک برنامه جدید و امتحان دوباره باشید.

انتهای مطلب/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)