کسب و کار اجتماعی

استراتژی‌های کسب و کار اجتماعی

اولین سطح استراتژی کسب و کار اجتماعی، بهره‌مندی از محتوای تولیدشده توسط کاربر، تسهیل آن، استفاده از آن به همراه اشتراک‌گذاری اجتماعی و کارکردهای خریدی خواسته‌شده توسط مشتری، یعنی تهیه ابزارهایی برای خلق و اشتراک‌گذاری راحت‌تر محتوا، می‌باشد. در حالت ساده، یک خرده‌فروش آنلاین می‌تواند از ابزارهای اشتراک‌گذاری روی سایت خود استفاده کند. این ابزارها به کاربران امکان اشتراک‌گذاری موضوع در توئیتر یا اشتراک‌گذاری مطلبی در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی را ایجاد می‌کنند.

ابزارهای قدرتمندتر، آن‌هایی هستند که به کاربر این امکان را می‌دهند تا با استفاده از گوشی موبایل خود، ویدئوی اجتماعی تأییدی بسازند یا «داستان‌های اشتراکی» را روی سایت نشان دهد. مارکِتِرهای الکترونیکی پیش‌بینی کرده‌اند که ۹۴ درصد خرده‌فروشان آنلاین، ابزارهای اشتراک‌گذاری را روی سایت خود قرار داده‌اند. خرده‌فروشان آنلاین همچنین می‌توانند از ویژگی‌های دیگری هم استفاده کنند، ویژگی‌هایی که تولید شده توسط کاربر نیستند، بلکه براساس رفتار کاربر و ارائه نوعی توصیه اجتماعی هستند. این ویژگی‌های شامل ویژگی‌هایی همچون فهرست آرزوها، فهرست هدایا و توصیه‌ها می‌شود (مانند «دیگران این کالا را می‌خرند»).

در ادامه خلاصه‌ای از فرصت‌هایی که مارکِتِرهای آنلاین می‌توانند از استراتژی‌های کسب و کار اجتماعی حمایت کرده و فروش را تسهیل کنند، ارائه می‌شود:

  • ابزارهای اشتراک‌گذاری: افزونه‌های نرم‌افزار اجتماعی که امکان اشتراک‌گذاری راحت محصولات خرده‌فروشان را در شبکه‌های اجتماعی مختلف فراهم می‌کنند. رایج‌ترین افزونه‌ها را پینترست دارد. این ابزارهای اجتماعی به‌گونه‌ای هستند که کاربر می‌تواند هر مطلبی که دوست دارد، پین کند.
  • شاخص‌های توصیه کردن: دکمه‌های ساده‌ای که باعث حمایت از موضوعی درون یک سایت اجتماعی می‌شوند. معروف‌ترین آن‌ها «لایک» در فیس‌بوک و «فالو» در اینستاگرام هستند.
  • مرور و رتبه دهی: امکان مرور و رتبه دهی درون یک وب‌سایت.
  • تأییدیه: یکی از انواع توصیه کردن است که به کاربران این امکان را می‌دهد داستان‌های شخصی بیشتری درباره تجربه خود به اشتراک بگذارند، این اشتراک‌گذاری می‌تواند در قالب متن یا ویدئو باشد، مانند ویدئوهای اجتماعی تأییدی.
  • گالری‌های کاربر: گالری‌های مجازی که کاربران می‌توانند خلاقیت‌ها، فهرست خرید و فهرست آرزوهای خود را اشتراک‌گذاری کنند. این رویکرد معمولاً خرید هنرمندانه که می‌تواند درون سایت یا بیرون از سایت و در یک انجمن مانند وانلو، باشد.
  • فهرست انتخاب: فهرست‌هایی هستند که به کاربر این امکان را می‌دهد تا چیزهایی که می‌خواهد را اشتراک‌گذاری کند. می‌تواند به شکل فهرست آرزوها هم باشد.
  • فیلترهای عمومی: فیلترهایی هستند که به کاربران این امکان را می‌دهند تا محصولات جدید را براساس بیشترین شهرت، بیشترین مشاهده، بیشترین علاقه و بیشترین نظر، نمایش دهند.
  • فروم های کاربر: گروه‌هایی از مردم که به‌صورت آنلاین در ارتباط هستند و درباره محصولات و حل مشکلات مربوط به محصولات، با یکدیگر صحبت می‌کنند.

انتهای مطلب/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)