ایده تولید زنجیره‌ای

ایده تولید زنجیره‌ای در رفسنجان با پوشاک عملیاتی شد

ساماندهی موضوعاتی مثل آموزش های مربوط به تولید، تامین مواد اولیه، حمل و نقل و سایر نیازهای واحدهای تولیدی، تنظیم بازار و عرضه تولیدات از جمله بخش هایی است که در قالب تولید زنجیره ای می تواند تسهیل شود و با بهره وری بالاتری به ادامه فعالیت بپردازد. براساس اعلام مسئولان رفسنجان ایده تولید پوشاک به شکل زنجیره ای توانسته در بخش های مختلف مثل هزینه های مواد اولیه و حمل و نقل تا ۴۰ درصد از هزینه های تولیدکنندگان را بکاهد.

مسئول کارگاه های زنجیره ای تولید پوشاک ثامن الحجج رفسنجان در مراسم افتتاح این واحدهای تولید پوشاک زنجیره ای گفت: این ۲۸ واحد تولیدی پوشاک را در مناطق کشکوئیه، نوق، کوثرریز، هرمزآباد و شهر رفسنجان با اعتبار اولیه سه میلیارد ریال راه اندازی کردیم که در هر کارگاه ۶ نفر مشغول به کار شدند.

ام البنین علیزاده افزود: با هدف تنظیم بازار و رفع نیازهای خانواده ها در زمینه پوشاک تمامی امور از جمله آموزش طرح های دوخت و دوز و خرید پارچه در قالب این طرح زنجیره ای با کمترین قیمت از تهران انجام می شود و این کار ضمن اشتغالزایی برای ۱۶۸ نفر، موجب می شود تا خانواده ها هزینه کمتری در تهیه لباس پرداخت کنند. وی تاکید کرد: راه اندازی این کارگاه ها به فروشندگان پوشاک هم کمک می کند زیرا این صنف با هزینه بیشتری مجبور هستند اجناس را از تهران یا دیگر شهرها تهیه کنند و با هزینه حمل و نقل به دست مصرف کننده برسانند که زنجیره تولید انواع پوشاک در شهرستان این مشکلات را برطرف می کند.

سرپرست فرمانداری رفسنجان نیز در این مراسم ضمن اعلام آمادگی برای حمایت از این واحدهای تولید پوشاک اظهار داشت: تولید پوشاک در شهرستان توسط این زنجیره تولید ۴۰ درصد هزینه های خرید و حمل و نقل را در شرایط کنونی اقتصادی کاهش داده است و این امر می تواند برای دیگر اصناف به عنوان یک الگو قرار گیرد، تا ضمن رسیدن به خودکفایی، محصولات تولیدی در شرایط مناسب تری به نقاط مختلف کشور هم ارسال و در بازار عرضه شود.

حسین رضایی افزود: ۵۰ درصد مراجعان فرمانداری در بحث اشتغال مشکل دارند و با وجود بیش از ۱۲ هزار بیکار در سطح شهر، تولیدی های زنجیره ای در هر کالایی می توانند این قشر را از بیکاری نجات دهند. وی با بیان اینکه صنایع پایین دستی مس نیز باتوجه به فعالیت شرکت ملی مس در این شهرستان مهم است بیان کرد: در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان هزار و ۸۰۰ هکتار زمین به مجتمع مس سرچشمه واگذار شده تا طرح های پایین دستی مس را در آنجا اجرا کند و موجبات اشتغالزایی و رونق منطقه رفسنجان را فراهم آورد.

سرپرست فرمانداری رفسنجان بیان کرد: واردات کالا یکی از چالش های مهم کشور است که برای جلوگیری از این امر اجرای طرح های تولیدی آن هم با کارگروهی و به شکل زنجیره ای می تواند اثرگذار باشد؛ ضمن اینکه کارهای تولیدی از لحاظ اقتصادی برای مصرف کنندگان مقرون به صرفه است.

رضایی خاطرنشان کرد: فرمانداری و دیگر دستگاه های اجرایی برای حمایت از واحدهای تولیدی در همه زمینه ها اعم از پوشاک اعلام آمادگی دارند، تا مایحتاج شهرستان در داخل تولید شود و از بیرون شهر تامین نشود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)