جام جهانی بر کسب‌ و کار

تاثیر جام جهانی بر کسب‌ و کار

قطر یکی از فعال ترین مراکز تجاری در خاورمیانه است. علاوه بر این یکی از ثروتمندترین کشورهای جهان نیز محسوب می شود. جالب اینجاست که اکنون قطر به اولین کشور خاورمیانه تبدیل شده است که جام جهانی فوتبال را نیز برگزار می کند. بدون شک این امر بر بسیاری از مواردی که به طور مستقیم یا غیرمستقیم با این کشور مرتبط است، تاثیر خواهد گذاشت. از طرفی، شکی نیست که اقتصاد کشور با توجه به این رویداد به شدت رشد خواهد کرد. اجازه دهید در مورد نحوه عملکرد کسب و کارها در طول این رویداد محبوب بیشتر بحث کنیم. جام جهانی ۲۰۲۲ قطر چگونه بر کسب و کار تاثیر خواهد گذاشت؟

رونق کسب و کارهای مسافرتی: فوتبال یکی از محبوب ترین رویدادهای ورزشی است. هواداران در سراسر جهان برای حمایت از تیم ها و بازیکنان مورد علاقه خود از این مکان دیدن خواهند کرد. این امر باعث افزایش کسب و کار شرکت های هواپیمایی خواهد شد. علاوه بر این، تقاضا برای تاکسی و سایر سیستم های حمل ونقل داخلی برای سفر در شهرها و گشت و گذار افزایش خواهد یافت. نیازی به گفتن نیست که به احتمال صددرصد قطر رونق در بخش سفر و گردشگری را تجربه خواهد کرد.

رشد کسب و کار هتلداری: خاطرنشان می شود، با افزایش تعداد گردشگران، کسب و کار هتلداری نیز در طول جام جهانی فوتبال شاهد افزایش خواهد بود زیرا گردشگران به دنبال اقامت، غذا و نوشیدنی هستند. همچنین می توان طرفدارانی را دید که در رستوران ها و کافه های محلی، پیروزی های کشورشان را جشن می گیرند. سود حاصل بر اقتصاد کلی قطر تاثیر خواهد گذاشت.

عواید فروشندگان غذای خیابانی: وقتی گردهمایی هایی براساس چنین رویداد بزرگی برگزار می شود، بدیهی است که فروشندگان خیابانی نیز سود خواهند برد. طرفداران و سایر گردشگران برای سیرکردن خود به شدت به فروشندگان غذاهای خیابانی وابسته هستند. این امر درآمد کلی کشور را نیز افزایش می دهد.

افزایش کسب و کار ارسال غذا به صورت آنلاین: حتی مردم محلی در حالی که از تماشای مسابقات فوتبال در خانه خود لذت می برند، غذا و نوشیدنی را به صورت آنلاین سفارش می دهند. این امر باعث افزایش کسب و کار فروشندگان مواد غذایی محلی و همچنین فرانچایزهای تحویل غذا می شود.

افزایش خرید: طبیعتا مغازه ها و مراکز خرید محلی رکوردشکنی خواهند داشت. مردم یا به خاطر نیازشان یا برای اینکه سفر خود را به یاد ماندنی کنند خرید خواهند کرد این قطعا به تجارت و اقتصاد کشور می افزاید.

رونق در صنعت تبلیغات: صدها شرکت، خدمات و کسب وکار خود را از طریق این رویداد بزرگ تبلیغ خواهند کرد. این امر بر بخش تبلیغات نیز تاثیر خواهد گذاشت. قطر می تواند از افزایش تولید ناخالص داخلی از طریق کسب و کارهای رسانه های اجتماعی، مالیات ناشی از بیلبوردهای تبلیغاتی و کسب وکارهایی که از طریق دیگر پلتفرم های رسانه ای بزرگ مانند تلویزیون ها و تلویزیون های اینترنتی ایجاد می شوند، بهره مند شود.

احداث دهکده های ورزشی: گردشگران و طرفداران می توانند در اقامتگاه های موقت دهکده های ورزشی در آنجا بمانند و از مراکز غذایی و دیگر تسهیلات پرداختی در طول جام جهانی لذت ببرند. این موارد به دولت در درآمد زایی کمک خواهد کرد.

شکی نیست که کسب و کارها می توانند در هر منطقه ای که رویداد مهمی در آن برگزار می شود، رشد کنند؛ به همین ترتیب، جام جهانی فوتبال ۲۰۲۲ قطعا بر کسب و کار قطر تاثیر خواهد گذاشت.

انتهای پیام/ دنیای اقتصاد

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)