راه اندازی کسب و کار موفق

نکات حرفه ای برای راه اندازی کسب و کار موفق

هنگامی که چند فرم را پر کردید، مجوزها یا مجوزهای مورد نیاز خود را دریافت کردید، یک محصول یا خدمات عالی را ارائه دادید و آن را تبلیغ کردید، می توان گفت که صاحب کسب و کار هستید.

اجرای یک کسب و کار موفق داستانی کاملا متفاوت است. عوامل متعددی بر موفقیت یک کسب و کار تاثیر می گذارد. در این مقاله، آخرین داده‌هایی را که باید قبل از راه‌اندازی یک کسب‌وکار کوچک بدانید، به اشتراک می‌گذاریم. ما در مورد عواملی که بر موفقیت کسب و کار تأثیر می‌گذارند، و چند نکته حرفه‌ای در مورد نحوه اداره و حفظ یک تجارت پر رونق صحبت خواهیم کرد.

موفقیت در کسب و کار چگونه است؟

یکی از چالش های اداره یک کسب و کار پر رونق این است که راه های زیادی برای سنجش موفقیت وجود دارد. هر صاحب کسب و کار باید تعریف منحصر به فرد خود را ایجاد کند و به آن پایبند باشد.

برای بسیاری موفقیت به معنای سود است. در حالی که سود کوتاه مدت هیجان انگیز است، ثروت و رشد بلند مدت اهداف مشترک هستند. این ممکن است به ثروت شخصی و جمع آوری اقلام گران قیمت مانند خانه یا اتومبیل نیز گسترش یابد. دیگران ارزش خود را از طریق توانایی آنها در حل مشکلات برای مشتریان خود ارزیابی می کنند و برخی از صاحبان کسب و کار موفقیت خود را بر پیشرفت به سمت یک رویا یا ماموریت متمرکز می کنند.

درآمد، سود ناخالص و جریان نقدی بر حال و آینده هر شرکت تأثیر می گذارد. اما برای ایجاد ارزش پایدار، کسب و کارها باید تعاریف خود را از موفقیت ارائه دهند.

چه چیزی باعث موفقیت یک کسب و کار می شود؟

جهان به سرعت در حال تغییر است، و بنابراین استراتژی ها و عاداتی که در گذشته موثر بوده اند، موفقیت امروز را تضمین نمی کنند. ممکن است برای اولین بار یک کسب و کار راه اندازی کنید یا در تلاش هستید تا شرکت خود را در مسیر جدیدی هدایت کنید. در هر صورت، اداره یک کسب و کار امروز به معنای باز ماندن و دریافت سیل روزافزون اطلاعات است. مراحل زیر به شما کمک می کند تا به عواملی که بیشترین اهمیت را در موفقیت کسب و کار دارند توجه کنید.

1_ بر تجربه مشتری تمرکز کنید

مشتریان و مشتریان احتمالی بیش از هر زمان دیگری به اطلاعات دسترسی دارند. طبق تحقیقات ، 79٪ از تیم های خدمات مشتری احساس می کنند که مشتریان نسبت به گذشته آگاه تر هستند. و تقریباً 90٪ از رهبران مورد بررسی می گویند که انتظارات آنها بالاتر از همیشه است.

در بسیاری از شرایط، نحوه برخورد شما با مشتریان بیشتر از قیمت گذاری یا محصولات شما تأثیر دارد. تجربه مشتری تصوری است که شما به مشتری خود می دهید. به آنها می گوید ارزش های شما چیست و چقدر به آنها اهمیت می دهید. و این بر درک آنها از برند شما در هر مرحله و نقطه تماس سفر مشتری تأثیر می گذارد.

این بدان معناست که کسب و کارها باید بر هر مرحله از سفر خریدار تمرکز کنند. شما باید مشکلات موجود در آن مسیر را شناسایی کنید و فرصت های جدیدی را برای ایجاد یک تجربه عالی برای مشتری ارائه دهید. اینها تنها چند راه هستند که می توانید تمرکز مشتری را ایجاد کنید:

  • با جمع‌آوری اطلاعات از همه اعضای تیم خود، تجربه مشتری را در اولویت قرار دهید
  • اقداماتی را برای کاهش اصطکاک انجام دهید و انرژی را بر آنچه برای مشتریانتان مهم است متمرکز کنید
  • از دیدگاه آنها به تجربه محصول خود نگاه کنید
  • مشکلات را قبل از اینکه روی مخاطب شما تاثیر بگذارد حل کنید
  • روی آموزش و حمایت از تیم خدمات مشتری خود سرمایه گذاری کنید

مشتریان از ابتدا تا انتها یک تجربه عالی را می‌خواهند و انتظار دارند، و حاضرند برای آن حق بیمه بپردازند. آیا برای ارائه این تجربه آماده هستید؟  برای راه اندازی یک کسب و کار موفق، باید باشید.

2_ یک ایده کسب و کار قدرتمند

قدیمی ترین شرکت های جهان به مدت 1400 سال قدمت دارند . اما بسیاری از شرکت ها برای ماندگاری تلاش می کنند. تنها در سال 2021، بیش از 14000 کسب و کار در ایالات متحده اعلام ورشکستگی کردند.

هر کسب و کاری از یک ایده زاده می شود. برخی از ایده ها نسبت به سایرین ریسک بیشتری دارند. برخی از ایده ها در آن زمان برنامه خوبی به نظر می رسند، اما با گذشت زمان از بین می روند. چند رویکرد وجود دارد که می توانید برای یافتن ایده ای که می تواند کسب و کار شما را به موفقیت برساند، استفاده کنید. ابتدا با آنچه می دانید شروع کنید. اگر تا به حال سرگرمی یا شغلی داشته اید که به آن علاقه دارید، می دانید که هر شغلی پیچیده تر از چیزی است که به نظر می رسد. با یادگیری بیشتر، تصویر واضح تری از شادی ها و چالش های زیر سطح به دست می آورید.

به عنوان مثال، بازی های ویدیویی بیش از هر زمان دیگری محبوب هستند. اما گیمری که دره Stardew Valley را بازی می‌کند، با کسی که به Half-Life علاقه دارد، یکسان نیست. رویکردهای متفاوت آن‌ها به بازی به این معنی است که شما باید دقیق‌تر باشید. این به شما کمک می کند تا مشکلاتی را که می خواهید با ایده کسب و کار بازی های ویدیویی خود حل کنید، پیدا کنید.

بعد، شما می خواهید با جامعه خود صحبت کنید. چه خانواده و دوستان یا یک گروه آنلاین، هوشمندانه است که ارزش ایده های خود را با گروهی از افراد آزمایش کنید. این مرحله می تواند به شما کمک کند ایده خود را اصلاح کنید و متوجه شوید که چه ایرادات رایجی ممکن است وجود داشته باشد. در نهایت، قبل از اینکه ایده کسب و کار خود را راه اندازی کنید، تحقیق ضروری است. اگر می خواهید محصول یا خدماتی ایجاد کنید که مردم مایل به پرداخت هزینه باشند، باید منحصر به فرد، مفید و با کیفیت باشد. صیقل دادن این نوع ایده ممکن است قبل از آماده شدن برای خرید کمی طول بکشد.

3_ ارائه ارزش به مخاطبان هدف خود

ارزش مشتری می تواند از ایده عالی کسب و کار شما ناشی شود. اما یک ایده برای ایجاد یک کسب و کار کافی نیست. راستش را بخواهید، رسیدن به یک ایده عالی آسان است. چیزی که دشوار است اجرای یک ایده است تا آنچه را که می خواهد انجام دهد و آن را به خوبی انجام دهد. هیچ محصول عالی هرگز به پایان نمی رسد. بسیاری از محصولات برای ادامه ارائه ارزش نیاز به به روز رسانی مداوم از نظرات مشتریان و بازخورد داخلی دارند.

حتی اگر محصول یا خدمات شما بی نقص باشد، ارائه ارزش به همین جا ختم نمی شود. اساس هر کسب و کار موفق اعتماد است. برای ایجاد این اعتماد، می‌خواهید مطمئن شوید که کسب ‌و کار شما فراتر از انتظارات مخاطب هدف است . اما به چه معنا است؟

اول، این است که مطمئن شوید محصول شما دقیقاً همان کاری را که شما می‌گویید انجام می‌دهد. بیش از حد قول ندهید یا عملکردی را که محصول شما ندارد را به فروش ندهید. در مرحله بعد، ارزش آن در سراسر تجربه مشتری، از پشتیبانی گرفته تا دستورالعمل ها و خط مشی بازگشت شما، مربوط می شود. ارزش فقط هزینه ساخت محصول شما یا آنچه در ازای آن می خواهید نیست. این درک مشتری و نحوه برآورده کردن آن انتظارات است.

4_ منعطف بودن و تطبیق سریع

تغییر تنها عامل ثابت است، و برای رونق کسب و کار شما، باید با زمان تغییر کنید. چه مجبور باشید از روندهای مد پیروی کنید و چه با به روز رسانی های منظم فناوری تغییر مکان دهید، توانایی انعطاف پذیری ضروری است. انعطاف پذیری فقط زمانی مفید نیست که محصولات یا بازاریابی خود را تنظیم می کنید. انتظارات و نیازهای کارکنان تغییر خواهد کرد. ارتباطات مشتری نوسان خواهد کرد. ممکن است احساس راحتی بیشتری داشته باشید که به آنچه عادت دارید بچسبید و به جای آن از دیگران بخواهید تغییر کنید، اما این رویکرد می تواند توانایی شما را برای موفقیت محدود کند.

سازگاری با تغییر همیشه آسان نیست. اما استقبال از تغییر با نگرش مثبت و باز می تواند بهره وری، وفاداری و تعامل را بهبود بخشد. همچنین می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا ایده های جدید را زودتر عمل کند و با انجام این کار به شما مزیت رقابتی بدهد. انعطاف پذیری و انطباق پذیری مهارت های نرمی هستند و اگر به طور طبیعی برای شما اتفاق نیفتند، ممکن است لازم باشد برای تمرین آنها تلاش کنید.

یکی از راه‌های افزایش انعطاف‌پذیری، سفر به مکان جدید است. تجربه تطبیق با زبان و فرهنگ متفاوت می تواند انعطاف پذیری در خانه را آسان تر کند. راه های دیگر برای ایجاد راحتی با تغییر عبارتند از:

  • یادگیری مداوم را در اولویت قرار دهید
  • با اخبار و روندهای صنعت خود همراه باشید
  • گسترش شبکه شما

5_ تصمیم گیری جسورانه و حل خلاقانه مسئله

شروع هر کسب و کاری یک ریسک است. اما به ندرت تنها اقدام جسورانه ای است که انجام می دهید. اغلب اوقات، اداره یک کسب و کار موفق به معنای تصمیم گیری های بزرگ و آزمایش های خلاقانه است. وقتی در مورد شرکتی صحبت می کنید که از شما، خانواده و تیمتان حمایت می کند، تفکر پویا به نظر می رسد وحشیانه و ترسناک است. اما این خلاقیت است که پایه ای پایدار برای کسب و کار شما ایجاد می کند.

زیرا خلاق بودن به معنای یافتن جایی است که تفکر معمولی شکست خورده است. این فرصتی است برای ایجاد راه های جدید برای حل مشکلات. تصمیمات جسورانه به برنامه ریزی یا آمادگی کمتری نسبت به ایده های سنتی نیاز ندارند. آنها فقط ایمان بیشتری دارند، زیرا معمولاً هیچ مدرکی وجود ندارد که این ایده ها کارساز باشند. آنها ممکن است آزمون و خطای بیشتری داشته باشند. اما وقتی یک راه حل خلاقانه کار می کند، واقعا کار می کند.

اگر خودتان را جسور یا خلاق تصور نمی کنید، این جنبه از موفقیت تجاری ممکن است کمی دلهره آور باشد. اما چند راه وجود دارد که هر کسی می تواند از فرآیند خلاقانه برای بهبود تصمیمات کسب و کار خود استفاده کند.

با تحقیق شروع کنید و سعی کنید قبل از اقدام به سرعت تا جایی که می توانید اطلاعات را دریافت کنید. سپس، کمی با اطلاعات بنشینید. اثرات مثبت و منفی احتمالی را در نظر بگیرید و اجازه ندهید فوریت یک ضرب الاجل یا فشار خارجی در تصمیم گیری عجله کند.

6_ توجه کردن

راه اندازی یک کسب و کار به مهارت، تلاش و زمان زیادی نیاز دارد. وقتی باتری‌های شما رو به اتمام است، تمرکزتان بر روی افراد و فرآیندهایی که نیاز به توجه «اضافی» دارند، دشوار است. اما توجه  کردن چیزی است که به بقا و رونق کسب و کار شما کمک می کند. این می تواند بینش های حیاتی به شما بدهد که بتوانید از آنها برای رشد کسب و کار خود در طول زمان استفاده کنید.

به عنوان مثال، شما می خواهید به نیازهای متغیر مشتریان خود توجه کنید. مردم در مورد شما و برند شما صحبت می کنند چه از آنها بخواهید یا نه. آیا گوش می دهید و به آنچه آنها می گویند توجه می کنید؟

تیم شما ممکن است از روش‌های سنتی مانند تماس یا ارسال ایمیل به مشتریانتان استفاده کند. همچنین می‌توانید از فرآیند گوش دادن اجتماعی یا انجام نظرسنجی‌های بازخورد ، مانند امتیاز خالص پروموتر (NPS)، برای جمع‌آوری داده‌ها در مورد احساسات مشتری استفاده کنید. به گوش دادن به بازار و مشتریان خود عادت کنید .

در اینجا یک مثال قدرتمند از مدیر عاملی است که به بازخوردها گوش داده و از آن برای رشد کسب و کار خود استفاده کرده است . یوجین وو ، مدیر عامل Venngage می‌گوید: «به‌عنوان بنیان‌گذار یک استارت‌آپ مستقل، چند ارزش اصلی را پذیرفته‌ام.

“این شامل تحقق ماموریت ما در یک دوره زمانی طولانی به جای خروج سریع، ایجاد ارزش برای مشتریان از طریق کمک به آنها برای حل مشکلات واقعی، مسئولیت پذیری در قبال پایداری مالی خود، مقیاس بندی با سرعت خود و انجام کار درست است. “این فقط تجارت است.” این فلسفه تمام جنبه‌های فرآیند تصمیم‌گیری من را هدایت می‌کند، زیرا طی چهار سال گذشته Venngage را به یک تجارت مستقل، در حال رشد و سودآور تبدیل کرده‌ام.”

7_ خارج شدن از دفتر

اداره یک کسب و کار می تواند زندگی شما را تسخیر کند. اما اگر استراحت نکنید، رونق کسب و کارتان را سخت می کنید. دور شدن از دفتر، فروشگاه یا رایانه برای موفقیت مستمر شما ضروری است. برای فعالیت های اجتماعی وقت بگذارید. در رویدادها شرکت کنید، برخی از شبکه ها را انجام دهید یا سرگرمی را شروع کنید که شما را به دنیا معرفی کند. این می تواند سطح انرژی شما را بهبود بخشد و همچنین به شما کمک می کند تا سیستم پشتیبانی خود را گسترش دهید.

همچنین بهتر است بیشتر مراقب خود باشید. سعی کنید فعالیت بدنی داشته باشید، سفر کنید و در طول روز استراحت های کوتاهی داشته باشید تا به خود استراحت دهید یا دیدگاه خود را تغییر دهید. دلیلی وجود دارد که خطوط هوایی به ما دستور می دهند قبل از کمک به دیگران ماسک های اکسیژن خود را بگذاریم: اگر مراقب خودمان نباشیم، نمی توانیم از شخص دیگری مراقبت کنیم. به همین ترتیب، اگر اهداف و برنامه های شخصی برای سلامت و رفاه کلی خود نداشته باشید، در اداره کسب و کار خود به اندازه کافی موثر نخواهید بود.

چه عواملی می تواند بر موفقیت کسب و کار تأثیر بگذارد؟

فاکتورهای زیر برای شروع و راه اندازی کسب و کارتان ضروری است.

1.تقاضای بازار برای محصولات و خدمات

یک سرویس یا محصول عالی اگر نیازی به آن نداشته باشید، شما را به جایی نمی رساند. در مراحل اولیه شروع یک کسب و کار ، دقت و تحقیق دقیق بازار ضروری است. شما به داده های مشخصی در مورد مشتریان ایده آل خود، رقابت موجود، رشد و تقاضای مورد انتظار، روند بازار و موارد دیگر نیاز دارید. مشخص کنید چه کسی محصول شما را می‌خرد، چند وقت یکبار و چرا.

این نوع بینش ها ارزشمند هستند و به شما کمک می کنند تا تصمیمات و اهداف تجاری آگاهانه ای بگیرید. آنها به شما کمک می کنند نه تنها جایگاه خود را پیدا کنید بلکه به اندازه کافی موجودی و پیش بینی فروش را نیز برنامه ریزی کنید.

2.ایجاد تیم مناسب

موفق ترین صاحبان مشاغل و کارآفرینان می دانند که اطراف خود را با افرادی باهوش تر از آنچه که هستند احاطه کنند. اگر تصمیم دارید کسب و کار خود را گسترش دهید، به یک تیم قوی نیاز دارید تا به شما در انجام کارهای عالی کمک کند. تنها راه برای انجام این کار، استخدام و استخدام بهترین افراد است. و فقط تیم نسازید، یک تیم فوق العاده بسازید. همانطور که بودجه و تقاضای شما اجازه می دهد، اطراف خود را با افراد متخصص در چیزهایی که نیستید احاطه کنید. از آنها نظر و بازخورد بخواهید.

آنها را در تصمیماتی که مستقیم و غیرمستقیم بر آنها تأثیر می گذارد، مشارکت دهید. این به سرمایه گذاری بیشتر در چیزی که می سازید کمک می کند. همچنین شما را به تصمیم گیری بهتر و آگاهانه تر با هم سوق می دهد. وقتی برنده می شوید، همه برنده می شوید. اما این همه ماجرا نیستنیکو پرینس می‌گوید: «توسعه یک استراتژی مشخص برای کارمندان و سیستمی برای اندازه‌گیری نتایج مهم است . قرار دادن سیستم‌ها به بزرگ‌نمایی کسب‌ و کار کمک می‌کند، به‌ویژه اگر به سرعت در حال گسترش باشید، و میزان زمان و کار مرتبط با جابجایی اجتناب‌ناپذیر کارکنان را کاهش می‌دهد.

 3.آمادگی برای رهبری

قبل از هر چیز دیگری، ویژگی های رهبری لازم برای ایجاد چشم انداز بلند مدت کسب و کار خود را توسعه دهید. رهبران بزرگ نمایشگاه:

  • تمامیت
  • مسئوليت
  • یکدلی
  • فروتنی
  • چشم انداز
  • نفوذ
  • جهت سازمانی

حتی به عنوان یک صاحب کسب و کار جدید بدون کارمند دیگر، شما مسئول هدایت کسب و کار خود به سمت موفقیت هستید. همانطور که شما  رشد می کنید و دیگران وارد آن می شوند، این موضوع اهمیت فزاینده ای پیدا می کند. اگر مهارت های رهبری به طور طبیعی به شما نمی رسد، شما تنها نیستید. طبق تحقیقات گالوپ، ازهر ده رهبر تنها یک نفر به طور طبیعی به این مهارت ها دست می یابد.

این بدان معنی است که بیشتر افراد باید برای رهبری آماده شوند و منابع گسترده ای برای کمک به توسعه این مهارت ها وجود دارد. همانطور که شروع به کار بر روی مهارت های رهبری خود می کنید، این منابع می توانند به شما کمک کنند:

  • توسعه مهارت های رهبری
  • آموزش رهبری
  • منابع رهبری
  • مهارت های رهبری

4.توسعه شبکه

برای رونق کسب و کارتان به یک جامعه قوی نیاز دارید. اگر تازه شروع به کار کرده اید، شبکه شما می تواند شما را به بازاریابی مشترک، تامین مالی و دیگر فرصت های حیاتی متصل کند. اگر به راه اندازی یک کسب و کار ادامه می دهید، شبکه شما می تواند مناطقی را که نیاز به کار دارند حمایت کند یا منابع اضافی را جذب کند.

شبکه‌سازی کلمه‌ای است که می‌تواند برای برخی آزاردهنده باشد. اما کیفیت شبکه شما در روابط شماست. اگر از کسب‌وکارهایی حمایت می‌کنید که مکمل کسب‌وکار شما هستند، احتمالاً آن سرمایه‌گذاری و حمایت را برمی‌گردانند. می تواند یک جریان ثابت از ارجاعات و ارتباطات ایجاد کند که می تواند به رشد کسب و کار شما کمک کند.

برای اینکه شریک خوبی برای افراد شبکه خود باشید، با ارزش های مشترک شروع کنید. با افرادی در جامعه محلی و آنلاین خود تماس بگیرید که با مأموریت و ایده‌آل‌هایی که برای خود و کسب‌وکارتان دارید هماهنگ هستند. در مرحله بعد، مجموعه ای واضح از انتظارات ایجاد کنید و ارتباط دوستانه و مداوم را حفظ کنید.

 5.تحلیل رقابتی

برخی از ایده‌ها آنقدر منحصربه‌فرد هستند که رقابت چندانی وجود ندارد، اما بیشتر کسب‌وکارها وارد بازار شلوغی خواهند شد. اگر بازار شما مملو از ارائه دهندگان معتبر است، ممکن است در حال نبرد سختی باشید. اما اگر یک چرخش منحصر به فرد در محصول یا جایگاه خود دارید، ممکن است در زمان مناسب در مکان مناسب باشید. تنها یک راه وجود دارد که مطمئناً می‌دانید، و آن تکمیل یک تحلیل رقابتی است.

شما از این استراتژی برای آشنایی با محصولات، بازاریابی و رویکردهای فروش رقبای برتر خود استفاده خواهید کرد. یادگیری شما ممکن است شما را به سمت دیگری سوق دهد. همچنین ممکن است به شما کمک کند نیاز یا مشکلی را پیدا کنید که فقط کسب و کار شما می تواند آن را حل کند.

این فرآیند همچنین می تواند به شما در تعیین معیارها و درک سهم صدایی که برای رسیدن به اهداف تجاری خود نیاز دارید کمک کند. هرچه سازماندهی بیشتری داشته باشید، تحقیق شما مفیدتر خواهد بود. همچنین ایده خوبی است که این تجزیه و تحلیل را به طور مداوم انجام دهید، هر فصل ایده آل است، تا بتوانید به سرعت به تغییرات صنعت خود پاسخ دهید.

6.انتخاب قیمت مناسب

 درست کردن استراتژی قیمت گذاری برای پایداری کسب و کار شما مهم است . اگر قیمت های شما خیلی بالا باشد، برای فروش با مشکل مواجه خواهید شد. خیلی کم است، شما نمی توانید هزینه های خود را پوشش دهید. تعیین قیمت یکی از اولین کارهایی است که باید هنگام شروع یک کسب و کار جدید انجام دهید.   قیمت گذاری محصولات شما برای فروش مهارتی است که یادگیری آن ممکن است کمی طول بکشد.

اگر قیمت های شما خیلی بالاست و مشتریان خود را محدود می کنید. اگر آنها خیلی کم هستند و شما درآمد کافی برای سرپا ماندن ندارید. آیا محصولات شما قیمت مناسبی دارند؟ برای رسیدن به اهداف درآمدی و سودآوری خود در هر دوره باید چند واحد بفروشید؟ این اطلاعات را به وضوح مستندسازی و ارائه دهید تا بدانید دقیقاً چه کاری باید انجام دهید تا کسب و کار خود را در حال اجرا و رونق نگه دارید.

   7. اهداف و چشم انداز بلند مدت

افراد به دلایل مختلف کسب و کار خود را راه اندازی می کنند. برخی می خواهند با یک کنسرت جانبی زندگی خود را تامین کنند، برخی دیگر می خواهند شغل تمام وقت خود را جایگزین کنند و رئیس خود باشند. دلیل شما هر چه باشد، از قبل تصمیم بگیرید که می خواهید کسب و کارتان چگونه مقیاس شود. اگر در مورد برنامه های بلندمدت خود فکر نکنید، برای اتفاقاتی که ممکن است رخ دهد آماده نخواهید بود.

بنابراین، قبل از شروع فروش، یک طرح ایجاد کنید و یک طرح مبتنی بر چشم انداز ایجاد کنید . چه در حال حاضر و چه برای مدت طولانی، این فرآیند به شما مرکزی می‌دهد تا زمانی که شما و تیمتان تصمیماتی برای گرفتن دارید، به آن بازگردید. بیانیه ماموریت شما می تواند در مورد درآمد سالانه یا الهام بخشیدن به یک جامعه برای انجام اقدامات مهم باشد. در هر صورت، سندی خواهید داشت که به شما کمک می‌کند انرژی‌های خود را در زمانی که باید تصمیم بگیرید که چه کاری انجام دهید متمرکز کنید.

روندهای موفقیت کسب و کار

وقتی صحبت از داده های کسب و کار می شود، بیشتر کارآفرینان می خواهند بدانند چه شانسی برای موفقیت دارند. چند نفر در حال راه اندازی کسب و کار جدید هستند؟

بر اساس آمار Statista و اداره آمار کار، 347000  کسب و کار جدید در سه ماهه اول سال 2022 شروع به کار کردند. این کاهش 8.4 درصدی نسبت به سه ماهه آخر سال 2021 است، اما تقریباً 21 درصد افزایش نسبت به سه ماهه اول 2021 دارد. به عبارت دیگر، کسب و کار جدید در حال رونق است. تحقیقات راهنما می گوید که بیش از 60 درصد  از کارآفرینان به این دلیل وارد تجارت شدند که می خواستند رئیس خود باشند.

بیشترین هزینه هایی که با راه اندازی یک کسب و کار همراه است چیست؟

حقوق و دستمزد برای بسیاری از مشاغل هزینه بالایی است. بسته به ماهیت کسب و کار شما، دستمزد به تنهایی می تواند 15 تا 50 درصد از بودجه سربار شما را پوشش دهد.  داده های سرشماری ایالات متحدهنشان می دهد که هزینه های غرامت افزایش یافته است، با افزایش 5.1 درصدی در دستمزدها و افزایش 4.9 درصدی در مزایا. در همان زمان، 51 درصد از مشاغل کوچک قصد دارند تیم خود را در سال 2022 گسترش دهند.

آیا کسب و کار جدید من موفق خواهد شد؟

نرخ موفقیت متوسط ​​کسب و کار جدید به مرور زمان کاهش می یابد. اعداد دقیق متفاوت است، اما بیشتر آنها با داده های Statista 2021   مطابقت دارند که تقریباً 80٪ از مشاغل جدید را پس از سال اول شروع به کار می کنند. ده سال بعد، تقریباً 35 درصد از این مشاغل هنوز در حال اجرا هستند.

اعداد خاص نیز بسته به صنعت  تغییر می کند. برخی از صنایع، مانند مراقبت های بهداشتی و کمک های اجتماعی، نرخ بقای بالاتر از حد متوسط ​​دارند. سایرین، مانند ساخت و ساز و حمل و نقل، نرخ های پایین تری دارند. اما مهم ترین آمار کسب و کار شخصی است. 92 درصد از صاحبان مشاغل مورد بررسی از راه اندازی کسب و کار خود پشیمان نیستن  و 30٪ کارآفرینان سریالی هستند که دو یا چند کسب و کار راه اندازی می کنند.

چگونه یک کسب و کار را اداره کنیم

یادگیری نحوه راه اندازی یک کسب و کار با راه اندازی آن یکسان نیست. اما همانطور که شخصیت های خریدار، تحقیقات بازار و چشم انداز خود را ایجاد می کنید، مهارت های لازم برای ادامه یک تجارت را نیز توسعه خواهید داد. اداره یک کسب و کار برای همه کمی متفاوت به نظر می رسد، اما این مراحل می تواند به شما کمک کند شرکت خود را برای رشد پایدار آماده کنید.

1.بازاریابی و برندسازی عالی انجام دهید

اگر آن را بسازید، ممکن است نیایند. وجود یک استراتژی بازاریابی یکی از نشانه های آشکار ساختن یا عدم موفقیت یک کسب و کار است. بازاریابی شامل همه چیز می شود، از یافتن مشتریان بالقوه گرفته تا فروش محصولات و خدمات جدید به مشتریان وفادار. بازاریابی یعنی رساندن پیام درست به افراد مناسب در زمان مناسب.

همانطور که برنامه بازاریابی خود را می سازید، از خود بپرسید:

  • مشتریان شما چه کسانی هستند؟
  • آنها چه مشکلاتی دارند که شما می توانید حل کنید؟
  • چگونه می خواهند با کسب و کارها تعامل داشته باشند؟
  • وقت خود را کجا می گذرانند؟

پاسخ به این سوالات به شما کمک می کند مخاطبان هدف و شخصیت خریدار خود را درک کنید. یک استراتژی بازاریابی و برندسازی موثر بر روی این مخاطب خاص تمرکز می کند و سپس از آن گروه اصلی رشد می کند. هنگامی که می دانید با چه کسی صحبت می کنید، باید بهترین کانال های ارتباطی را انتخاب کنید.

کسب و کارهای موفقی که به دنبال به اشتراک گذاشتن پیام خود هستند، معمولاً با ایجاد دنبال کننده در یک پلت فرم در یک زمان شروع می کنند. در اینجا رایج ترین روش ها برای برقراری ارتباط با مشتریان بالقوه است:

  • بازاریابی ایمیلی
  • رسانه های اجتماعی
  • جستجو در بازاریابی
  • وب سایت کسب و کار
  • تبلیغات PPC
  • بازاریابی محتوا

اکثر مشتریان آنلاین هستند، بنابراین بازاریابی همه ‌کانالی یک گزینه قدرتمند است که می‌تواند به شما در جذب مشتریان بالقوه و راضی نگه داشتن مشتریان کمک کند. کانال های مختلف مورد استفاده توسط مصرف کنندگان مدرن را در یک تجربه یکپارچه ادغام می کند. کسب‌ و کارهای قوی همچنین انرژی خود را بر پلتفرم اصلی که مالک آن هستند متمرکز می‌کنند. برندسازی ایجاد شخصیتی برای شرکت شماست که مخاطبان شما بتوانند به آن اعتماد کنند. نام تجاری، طراحی، لحن و شخصیت شما همگی باید در هر کانال بازاریابی هماهنگ باشند و به یک وب سایت اشاره کنند.

بازاریابی محتوا یکی دیگر از گزینه های قدرتمند برای کسب و کارهای کوچک است. داشتن یک وب سایت مفید است زیرا شما صاحب کانال هستید. این بدان معناست که می توانید محتوای خود را هر زمان که بخواهید بدون پرداختن به الگوریتم ها یا تبلیغات پولی تبلیغ کنید. محتوای باکیفیت و با ارزش در وب سایت شما می تواند ترافیک را به سمت شما هدایت کند.

همانطور که استراتژی بازاریابی خود را ایجاد می کنید، مطمئن باشید که ارزشی را به مشتری خود ارائه می دهید . ناتان گوچ از Gotch SEO می‌گوید: «یکی از راه‌های تأیید اینکه مردم به دنبال راه‌حل‌هایی برای «مشکلات» خود هستند، از طریق تحقیق در مورد کلمات کلیدی است . “شما می توانید کلمات کلیدی دقیقی که مشتریان بالقوه شما استفاده می کنند را با ابزارهایی مانند  UberSuggest یا Google Keyword Planner پیدا کنید. سپس باید در اطراف کلمات کلیدی که پیدا می کنید محتوا ایجاد کنید.”

اما به همین جا ختم نمی شود. Valerie Turgeon  می‌گوید: «محتوا یک ابزار فروش ارزشمند است . “در حالی که یک تیم فروش قوی برای بستن قرارداد ضروری است، خریداران به احتمال زیاد قبل از گفتگو با فروش، خودآموزی کرده و با محتوای دیجیتال درگیر می شوند. یک استراتژی محتوا به شما کمک می کند تا تلاش های تولید و توزیع محتوا را هدایت کنید تا ابتدا در مقابل خریداران قرار بگیرید. و به جذب سرنخ ها برای تیم فروش خود کمک کنید.”

یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر یکی از بهترین راه ها برای برجسته شدن در بازار آنلاین شلوغ امروزی است. بنیانگذار و مدیر بازاریابی  ایزاک جاستسن می گوید: “اما ایجاد مداوم محتوای با کیفیت بالا آسان نیست. به همین دلیل است که بسیاری از کسب و کارهای موفق تولید محتوا را برون سپاری می کنند.”

 2.یک طرح کسب و کار تهیه کنید

این به شما بستگی دارد که آیا می خواهید یک طرح تجاری رسمی ایجاد کنید یا فقط اهداف حرفه ای خود را مستند کنید. اما اگر می‌خواهید کسب‌وکاری پایدار ایجاد کنید، به فضایی برای ثبت و اشتراک‌گذاری برنامه‌تان برای کسب ‌و کارتان نیاز دارید، فضایی که مفتخرید که با هر ذی نفعی به اشتراک بگذارید. طرح های کسب و کار متفاوت است اما بیشتر موارد زیر را شامل می شود:

  • خلاصه ای از ایده کسب و کار شما
  • توضیحات شرکت
  • محصولات یا خدمات
  • تحقیقات بازار
  • طرحی برای بازاریابی و برندسازی
  • طرح فروش
  • الزامات قانونی
  • انتظارات مالی
  • بودجه شروع

ایجاد یک طرح تجاری آسان تر از همیشه است. و طرح کسب و کار شما فقط یک سند نیست که بنویسید و کنار بگذارید. این یک سند زنده است که می توانید در فضای ابری ذخیره کنید. این بدان معناست که هر فردی که در کسب و کار شما سهمی دارد می تواند به طرح شما دسترسی داشته باشد. این امر ثبات، همکاری و تکامل طرح کسب و کار شما را در طول زمان تضمین می کند.

3. KPIهای واضح را تعریف کنید

بدون اهداف مشخص، تشخیص اینکه کسب و کار شما واقعاً چقدر خوب است، دشوار خواهد بود. بنابراین،  تنظیم KPIهای مناسب ضروری است.

KPIمخفف کلید عملکرد شاخص است. اینها راهی برای پیگیری عملکرد کسب و کار شما در برابر اهداف شما هستند. آنها می توانند به تیم شما هدفی بدهند که به سمت آن پیش برود، به شما کمک کند پیشرفت را اندازه گیری کنید و تصمیم گیری خود را با رشد کسب و کار خود بهبود بخشید. اگر مطمئن نیستید از کجا شروع کنید، 4 نکته را روشن کنید : محصول، قیمت، تبلیغ و مکان. اینها می توانند برنامه بازاریابی و شخصیت های مشتری شما را راهنمایی کنند و می توانند نقطه جهشی برای تنظیم سایر KPIها باشند. سعی کنید KPI های زیادی را برای شروع تنظیم نکنید و مطمئن شوید که هر KPI SMART است :

  • خاص
  • قابل اندازه گیری
  • قابل دستیابی
  • مربوط
  • زمان محدود

4.به نوآوری ادامه دهید

مانند تصمیم گیری جسورانه، نو آوری برای موفقیت کسب و کار ضروری است. توجه منظم به اختراع و آزمایش می تواند کسب و کار شما را از رشد راکد جلوگیری کند. با این اوصاف، لازم نیست به اختراع مجدد چرخ ادامه دهید. برخی از قدرتمندترین نوآوری ها تغییرات کوچکی هستند که تجربه مشتری را بهبود می بخشد.

برای ایجاد عادت به نوآوری، برنامه ریزی خلاقانه را در فرآیندهای تجاری خود بگنجانید. در طول جلسات و کارهای روزانه زمانی را برای طوفان فکری، آزمایشات و تحقیقات روند اختصاص دهید. و توجه داشته باشید که با اخبار و متفکران آینده، به ویژه در صنعت و جایگاه خود، همراه باشید. بینش‌های تازه می‌تواند جرقه مکالماتی را ایجاد کند که می‌تواند به ایده بزرگ بعدی شما منجر شود.

5.فرآیندهای کسب و کار را اصلاح کنید

بسیاری از فرآیندهای تجاری به صورت ارگانیک به وجود می آیند. گاهی اوقات یک فرآیند به دلیل عادات یا مقاومت در برابر تغییر باقی می ماند. سایر فرآیندها در پاسخ به نیروهای خارجی تکامل می یابند. برای رشد کسب و کارتان، فرآیندهای موثر کلیدی هستند. بنابراین، قبل از ایجاد فرآیندهایی که تیم شما هر روز تکمیل می کند، با برنامه ریزی و استراتژی آگاه باشید.

ایجاد یک برنامه محکم قبل از شروع عادات، تضمین می کند که هر فرآیند برای کسب و کار شما بهترین است. همچنین راهی آسان برای ردیابی و تنظیم فرآیندهایی که کار نمی کنند در اختیار شما قرار می دهد. فرآیندها اغلب از ابزارهایی که استفاده می کنید ناشی می شوند. اما اگر تلاش های خود را با نرم افزار مناسب افزایش دهید، می توانید کارهای بیشتری را با کمتر انجام دهید. به جای پلتفرم‌ها، صفحات گسترده و ابزارهای ایمیل متفاوت، فرآیند فروش خود را در  یک CRM و پلتفرم فروش مجزا متراکم کنید .

ابزارهای مناسب باعث می شود بهتر بتوانید انتظارات مشتری را برآورده کنید و از آن فراتر بروید. به عنوان مثال،  71 درصد از مشتریان، اگر به معنای تجربه بهتر باشد، از کار با ربات ها راحت هستند. بنابراین، ابزاری مانند نرم افزار چت زنده می تواند به رفع نیاز به پاسخ سریع کمک کند.

6.یک فرهنگ شرکتی قوی ایجاد کنید

کسب‌ و کارها معمولاً قدرتی را که فرهنگ و مشارکت کارکنان می‌تواند در تمام جنبه‌های شرکت داشته باشد نادیده می‌گیرند. اما فرهنگ، از استخدام تا مصاحبه خروجی، تأثیر می گذارد. برای ایجاد یک فرهنگ قوی، روی تیم خود تمرکز کنید.

 علی اندرسون می‌گوید: «HR خوب همراه با زرادخانه‌ای از ابزارهای عالی می‌تواند شرکت شما را به سمت بهتر تغییر دهد . “کارکنان شاد و متعهد کار بزرگی انجام می دهند و رشد شرکت به سرعت به دنبال خواهد داشت.” به گفته اندرسون: «وقتی شرکت‌ها روی فرآیندهای آموزشی و نصب خود سرمایه‌گذاری می‌کنند، متوجه می‌شوند که کارکنانشان آمادگی بیشتری برای انجام کارهای بزرگ و مقابله با چالش‌های کسب‌وکار دارند.»

برداشتن گام‌هایی برای اندازه‌گیری و بهبود مشارکت کارکنان و امتیازات خالص پروموگر کارمند می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد، احساسات کارکنان را بهبود بخشد و باعث شود کارمندان شما تمایل بیشتری به توصیه کسب‌وکار شما به دوستان خود داشته باشند.  بحث های عملکرد ماهانه یا فصلی باعث ایجاد رفاقت در تیم و بهبود سلامت روانی کارکنان می شود. این جلسات همچنین می تواند یک محیط اعتماد ایجاد کند که منجر به نوآوری بیشتر می شود.

کسب ‌و کارهای کوچک می‌توانند با داشتن فرهنگ مثبت، مسیر شغلی قوی، و استخدام‌کنندگان آموزش‌دیده و بی‌طرف، نامزدهای کمیاب را جذب کنند.  تیلور دوموشل موافق است: «فرهنگ حمایتی و مسیر شغلی قوی برای جذب بهترین ها کلیدی است .

“متخصصان برتر نه فقط در تیم های مستقیم خود، بلکه در سراسر یک سازمان به دنبال احترام هستند؛ آنها می خواهند برای شرکت هایی کار کنند که برای کاری که انجام می دهند ارزش قائل هستند. به منظور جذب استعدادهای برتر، مدیران باید فرهنگ مثبت و حمایتی خود را برجسته کنند و بر چگونگی آنها تاکید کنند. درک کنید که موقعیت های آنها بخشی از محرک های اصلی رشد شرکت است.”

تیم های منابع انسانی خوب با زرادخانه ای از ابزارهای عالی می توانند شرکت شما را به سمت بهتر شدن تغییر دهند. کارکنان شاد و متعهد کار بزرگی انجام می دهند و رشد شرکت به سرعت به دنبال خواهد داشت. بسیاری از رهبران کسب و کار نمی دانند که فرهنگ شرکت زمانی آغاز می شود که یک شرکت هنوز جدید باشد. آنها گاهی فراموش می کنند که مراقب کارمندانی باشند که این فرهنگ را ایجاد می کنند. بنابراین، هنگامی که یک تیم قوی از افراد دارید، مطمئن شوید که آنچه را که آنها نیاز دارند ارائه می دهید.

هر کاری که می توانید انجام دهید تا به تیم خود کمک کنید تا احساس انگیزه، انگیزه و مراقبت خوب داشته باشند تا بتوانند به طور موثر کار خود را انجام دهند. به همین دلیل است که ارائه مزایا به کارکنان خود بسیار مهم است. هنگام تصمیم گیری در مورد استخدام، میزان بودجه ای که برای پوشش مزایای کارکنان دارید را در نظر بگیرید. هنگامی که بودجه خود را شناختید، در نظر بگیرید که چه مزایایی در سطح فدرال، ایالتی و محلی برای کسب و کار شما لازم است. برخی از مزایای مورد نیاز ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • مالیات و بیمه بیکاری
  • مرخصی برای رای گیری، انجام وظیفه هیئت منصفه و خدمت سربازی فعال
  • غرامت کارگران
  • مطابقت با قانون مرخصی خانوادگی و پزشکی

پس از محاسبه هزینه های مزایای مورد نیاز، می توانید تعیین کنید که چه مزایای انتخابی را می خواهید ارائه دهید. بدانید که این مزایا اغلب چیزی است که کارفرما را به خصوص در بازار کار داغ رقابتی نگه می دارد. تجزیه و تحلیل رقابتی همچنین می تواند به شما کمک کند تا ببینید شرکت های دیگر در صنعت شما چه چیزی را به کارمندان خود ارائه می دهند. سایر مزایای بالقوه عبارتند از:

  • بیمه سلامت
  • پس انداز بازنشستگی
  • تعطیلات و/یا تعطیلات با حقوق
  • بیمه از کارافتادگی (برای برخی از ایالت ها لازم است)
  • بیمه عمر

7. روی اهداف مالی تمرکز کنید

راه اندازی و ایجاد یک کسب و کار گران است. شما نیاز به تامین مالی دارید . سرمایه، سرمایه گذاری، وام و درآمد تا بتوانید در دوران ناب گذرانید.

برای اینکه یک کسب و کار موفق باشد، باید به اندازه کافی پول به دست آورد تا عملیات را حفظ کند و سودی را به دست آورد که می تواند مجدداً برای رشد آینده سرمایه گذاری شود. بودجه دقیق می تواند به شما در پیگیری درآمد و هزینه ها کمک کند. همانطور که اهداف مالی خود را توسعه و پیگیری می کنید، فراموش نکنید که هزینه های کسب و کار خود را در نظر بگیرید، از جمله:

  • یافتن منابع
  • تولید
  • کارکنان
  • سرمایه، پایتخت

تعیین کنید که کسب و کار شما به چه میزان پول به صورت ماهانه، سه ماهه و سالانه برای موفقیت نیاز دارد.

8. از ابزارهای مناسب برای استراتژی رشد خود استفاده کنید

تعداد برنامه‌ها، محصولات و راه‌حل‌های SaaS موجود به‌طور تصاعدی در حال افزایش است. ابزارهایی را که می توانند به شما در بهینه سازی کسب و کارتان کمک کنند، شناسایی و استفاده کنید. به لطف هزینه های روزافزون فناوری، حتی کسب و کارهای کوچک همه ابزارهای مورد نیاز خود را در دست دارند. اما انتخاب ابزار مناسب می تواند چالش برانگیز باشد.

به گفته مانوی آگاروال چند نکته وجود دارد که باید هنگام تصمیم گیری بهترین ابزار در نظر بگیرید:

  • فرآیندهایی را که می خواهید از هر ابزار برای آنها استفاده کنید، صفر کنید.
  • ببینید که چگونه هر یک از آن ابزارها می توانند آن فرآیند را آسان تر یا کارآمدتر کنند.
  • یکی را انتخاب کنید که کار بسیار خاصی را انجام می دهد، حتی اگر ممکن است وسوسه انگیز باشد که به سراغ ابزار همه کاره بروید.
  • مقایسه کنید که ابزار چقدر ارزش ارائه می کند در مقابل مبلغی که برای شما هزینه می کند.
  • اطمینان حاصل کنید که ابزار مقیاس پذیر است – که همراه با کسب و کار شما رشد می کند و می تواند نیازهای در حال تغییر کسب و کار شما را برآورده کند.

اگر مجموعه‌ای از ابزارها را برای ساده‌سازی فرآیندهای کسب‌وکار خود پیاده‌سازی نکرده‌اید، استفاده از CRM مکانی عالی برای شروع است. HubSpot CRM پایه و اساس عالی برای یک استراتژی رشد موثر است.

9. یک سیستم پشتیبانی ایجاد کنید

اداره یک کسب و کار می تواند زندگی شما را تسخیر کند. در حالی که بسیاری از آنها با شدت رشد می کنند، اما زیاده روی می تواند سطحی از استرس را ایجاد کند که سالم نیست. بنابراین، یک سیستم پشتیبانی برای موفقیت مداوم کسب و کار شما ضروری است. این گروه از افراد می توانند به شما کمک کنند تا استرس خود را مدیریت کنید و دیدگاه مثبت خود را از طریق بالا و پایین ها حفظ کنید. آنها می توانند اعضای فعال تیم کسب و کار کوچک شما باشند یا یادآوری های حیاتی برای حفظ تعادل بین کار و زندگی ارائه دهند.

کسانی که حلقه  خانواده و دوستان دارند ممکن است برای چیزی بیشتر از حمایت اخلاقی به آنها تکیه کنند. بر اساس تحقیقات بانک آمریکا در سال 2022،  46 درصد از صاحبان مشاغل کوچک کسب و کار خود را با شریک یا همسر اداره می کنند. و 12 درصد با منابع خانواده و دوستان، کسب و کار خود را تأمین مالی می کنند.

همچنین ایده خوبی است که حلقه اجتماعی خود را گسترش دهید. جامعه خود را با باشگاه های اجتماعی محلی، سازمان های صنعتی و گروه های خیریه تقویت کنید. یک سیستم پشتیبانی می تواند به شما و همه کسانی که برای شما مهم هستند با تأثیرات شخصی مثبت سود برساند. همچنین می تواند همکاری و بهره وری را افزایش دهد.

راه اندازی یک کسب و کار آسان است

اما اداره یک شرکت موفق نیازمند زمان، تلاش و تعهد است. برای مطالعه کسب و کارهایی که افراد را در خط مقدم نگه می دارند، وقت بگذارید. اینها بهترین معلمان هستند، حتی اگر در این راه چند اشتباه مرتکب شده باشند. شهرت قابل اعتمادی ایجاد کنید و اعتبار و تخصص در صنعت خود ایجاد کنید. سپس، آنچه را که در اینجا آموخته اید بردارید و آن را به عمل تبدیل کنید. شما در راه راه اندازی یک کسب و کار موفق خواهید بود که مشتریان شما را خوشحال می کند و سود می بخشد.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)