روابط با مشتریان

چگونه به صورت آنلاین در روابط با مشتریان خود بمانید

نحوه ارتباط شما با مشتریان خود بخش بزرگی از موفقیت یا شکست شما است. در دنیایی که ما در آن زندگی می‌کنیم، راه‌های زیادی برای برقراری ارتباط از طریق وسایل الکترونیکی وجود دارد. با این حال، هدف این نیست که تهاجمی شوید، اما به اندازه کافی قابل مشاهده باشید تا دفعه بعد که به محصول یا خدماتی مانند آنچه شما ارائه می دهید، به شما فکر کنند. در اینجا چند نکته برای حفظ روابط عالی با مشتریان خود به صورت آنلاین آورده شده است.

از طریق رسانه های اجتماعی به آنها علاقه مند شوید

هنگامی که مشتری جدیدی به دست می آورید، باید فوراً در مورد آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید. برای انجام این کار، بهترین راه حل این است که آنها را در شبکه های اجتماعی جستجو کنید. ممکن است همه آنها وجود نداشته باشند، اما به احتمال زیاد آنها را در حداقل یکی از برنامه های مختلف پیدا خواهید کرد. با لینکدین شروع کنید. از آنجایی که این یک برنامه کسب و کار است، درخواست برقراری ارتباط با آنها را آسان تر می کند، زیرا مخاطب را حرفه ای نگه می دارد. دومین موردی که باید به آن فکر کرد فیسبوک است. اگرچه کمی حرفه ای تر است اما هنوز به کار نزدیک تر است، زیرا بسیاری از شرکت ها اکنون فقط یک صفحه فیس بوک برای نمایندگی دارند. این برنامه همچنین به شما می گوید که آنها چه زمانی تولد خود را دارند، که برای یک یادآوری سریع عالی است. اگر می بینید که تاریخ را چند روز از دست داده اید، همیشه می توانید از یکی از این خطوط برای تبریک تولد با تاخیر استفاده کنید.

اینستاگرام پر استفاده ترین رسانه اجتماعی آنلاین است. همچنین این ابزار عالی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مشتریان خود است، زیرا آنها عکس ها و فیلم هایی از کارهایی که انجام می دهند، آنچه را که دوست دارند و غیره ارسال می کنند. ” هر چند وقت یکبار، در پست خود. شما همچنین باید زمانی را برای ارائه یک نظر خوب، زمانی که منطقی است، اختصاص دهید. با این حال، هرگز خیلی صمیمی نشوید، زیرا رابطه شما حرفه ای است. در مورد TikTok ، بهتر است از آن دوری کنید. این برنامه رسانه اجتماعی قطعا شخصی است و معمولا برای دوستان در نظر گرفته شده است.

کمپین های ایمیل خود را شخصی سازی کنید

اگر هزاران مشتری دارید، به احتمال زیاد از یک CRM استفاده می‌کنید که با نوعی برنامه هوش مصنوعی همراه است که کمپین‌های ایمیل را به طور خودکار با توجه به اطلاعات مشتریان در پایگاه داده شخصی‌سازی می‌کند. اگر در شرکت شما اینطور نیست، باید از مدیر مالی بخواهید که بلافاصله نرم افزار لازم را خریداری کند، اگر نمی خواهید کار شما در دراز مدت از بین برود.

اگر تعداد کمی مشتری (کمتر از 300) را مدیریت می کنید، باید کمپین های ایمیل خود را برای هر یک از آنها سفارشی کنید. اولین کاری که باید انجام دهید این است که یک نامه عمومی تهیه کنید. این مبنای پیامی خواهد بود که شما ارسال خواهید کرد. باید فقط به یک محصول یا خدمات اشاره کند. سپس می توانید 10 نامه در روز ارسال کنید، این پیام را در ایمیل قرار دهید، در حالی که در ابتدا یک جمله با نام آنها و چیزی که فقط به آن شخص مربوط می شود اضافه کنید. به عنوان مثال، می‌توانید بگویید: «مدل جدید محصولی را که معمولاً خریداری می‌کنید در اواخر این ماه دریافت خواهیم کرد. اگه اطلاعات بیشتری نیاز دارید به من بگید.” یا چیزی شخصی تر مانند: «می بینم که تولدت در این ماه نزدیک است، پس اجازه بده قبل از همه تولدت را تبریک بگویم.

اطلاعاتی را ارسال کنید که ممکن است به آنها علاقه مند شوند

آگاه بودن بخش مهمی از زندگی یک فروشنده است. شما باید تا جایی که می توانید مقالات بیشتری در مورد هر موضوعی که کمی به کسب و کار شما یا مشتریان شما مرتبط است بخوانید. شما با اطلاعات تازه ای روبرو خواهید شد که ممکن است برای یکی از آنها جالب باشد زیرا به نوعی بر شرکت او تأثیر می گذارد. شما باید لینک مقاله را کپی کرده و از طریق ایمیل برای او ارسال کنید. البته، اگر اطلاعاتی در مورد شرکت شما وجود دارد که مورد توجه خاص قرار می گیرد، باید همین کار را با آن انجام دهید.

راه های بیشتری را برای برقراری ارتباط با شما به آنها پیشنهاد دهید

ایمیل‌ها حداقل از نظر ارتباطات روزانه، دیگر مانند گذشته نیستند. شما هرگز نمی دانید که چه زمانی یا آیا آن شخص آنها را می بیند (ممکن است به نامه های ناخواسته او ختم شود)، و لحظه ای که باید برقرار شود ممکن است بگذرد. این بدان معنی است که شما به تازگی یک فروش را از دست داده اید. به همین دلیل است که مشتریان باید راه های دیگری برای تماس با شما داشته باشند.

واتس اپ یک مثال خوب است. فوری است، به طوری که شما می توانید بلافاصله به درخواست آنها پاسخ دهید. از آنجایی که مستقیماً به شماره تلفن شما متصل است، به این معنی است که اگر بخواهند می توانند تماس بگیرند. و چون از طریق اینترنت انجام می شود، در صورت درخواست، مجبور به پرداخت هزینه های راه دور نخواهند بود.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)