مدل کسب و کار اینترنتی

5 مدل کسب و کار اینترنتی

کسب‌وکارهای آنلاین به‌طور دائم روش شرکت‌ها در تجارت را تغییر داده‌اند. در مقایسه با فروشگاه ها، مشاغل مبتنی بر اینترنت هزینه های راه اندازی را کاهش داده اند. با وجود این، اکثر مردم این فرصت عالی را صرفاً به این دلیل از دست می دهند که نمی دانند از کجا شروع کنند. انواع دیگری از مدل های کسب و کار وجود دارد که با مدل اینترنتی همپوشانی دارند. ما به پنج مدل شرکت مبتنی بر اینترنت و مزایایی که ارائه می‌دهند می‌پردازیم تا بتوانید تصمیم بگیرید کدام یک برای شما ایده‌آل است.

کسب و کار مبتنی بر اینترنت چیست؟

یک کسب و کار مبتنی بر اینترنت، کسب و کاری است که تقریباً به طور کامل به صورت آنلاین است. کسب‌وکار مبتنی بر اینترنت، کسب‌ و کاری است که مدل کسب‌ و کار آن می‌تواند محصولات فیزیکی یا دیجیتالی، خدماتی را که به صورت آنلاین یا حضوری انجام می‌شود، بفروشد، یا اطلاعاتی را ارائه دهد و در عین حال از کسب‌ و کارهای دیگر درآمد کسب کند. در حالی که امروزه تقریباً همه مشاغل از اینترنت به عنوان فرمی برای برندسازی، فروش یا تبلیغات استفاده می کنند، مشاغل مبتنی بر اینترنت معمولاً هر سه را با هم ترکیب می کنند و همچنین اکثر عملیات تجاری را به صورت آنلاین انجام می دهند.

5 مدل کسب و کار مبتنی بر اینترنت

1_ بازاریابی وابسته

از طریق بازاریابی وابسته، یک شرکت وابسته محصولات شرکت دیگری را تبلیغ می کند و در صورتی که شرکت وابسته بتواند فروش داشته باشد، کمیسیون دریافت می کند. برای متقاعد کردن مردم به خرید چیزها، یک شرکت وابسته باید در مورد شبکه اطلاعات داشته باشد. بازاریابی وابسته به هر دو طرف از نظر درآمدزایی و برای بازاریابان وابسته به طور خاص از نظر درآمدزایی سود می برد.

بازاریابی وابسته چگونه کار می کند؟

شرکت‌ها و شرکت‌های وابسته ممکن است قبل از تصمیم‌گیری برای همکاری مستقیماً یا از طریق شبکه‌های وابسته مانند Commission Junction، Amazon Affiliates و Share-A-Sale با یکدیگر تماس بگیرند. به یک شرکت وابسته پیوند یا کوپنی داده می شود تا با مشتریان احتمالی به اشتراک بگذارد. یافتن خریداران بالقوه ای که ممکن است به محصول علاقه مند باشند بر عهده شرکت وابسته است. هنگامی که یک مشتری خرید می کند، یک شرکت وابسته از فروش کمیسیون دریافت می کند و کسب و کار به طور کلی درآمد ایجاد می کند.

مزایای بازاریابی وابسته

1_ زمانی که خواب هستید درآمد کسب کنید.

تا زمانی که مشتریان از طریق پیوندهای شما خرید کنند، درآمد کسب خواهید کرد. توانایی های شبکه شما به شما کمک می کند تا زمانی که مقدار کمی از زمان و پول را برای یک کمپین بازاریابی وابسته صرف کرده اید، یک جریان مستمر درآمد ایجاد کنید.

2_ شما مسئول رسیدگی به سوالات مشتریان نخواهید بود.

تنها مسئولیت شما به عنوان یک شرکت وابسته تشویق مشتریان به خرید محصولات است. هر گونه سوالی که مشتری ممکن است داشته باشد با فروشنده مطرح می شود نه شما.

3_ هزینه های راه اندازی

برای راه اندازی یک تجارت بازاریابی وابسته به هیچ نوع پول راه اندازی یا تامین مالی نیاز ندارید. از نظر هزینه، این کار عالی است.

4_ شما رئیس خود هستید

به عنوان یک بازاریاب وابسته، محصولاتی را که مورد علاقه شما هستند تبلیغ می کنید. شما همچنین تعیین خواهید کرد که در چه ساعاتی می خواهید کار کنید و ترجیح می دهید کجا کار کنید.

2_ تبلیغات
به لطف وب سایت هایی مانند فیس بوک و گوگل، مدل کسب و کار تبلیغاتی بیش از هر زمان دیگری شناخته شده است.

مدل کسب و کار تبلیغاتی چگونه کار می کند؟

مدل کسب و کار تبلیغاتی یک استراتژی برای درآمدزایی است که با فروش تبلیغات پشتیبانی می شود. درآمد به روش های مختلفی مانند تبلیغات نمایشی، تبلیغات ویدیویی و تبلیغات موبایلی ایجاد می شود. این نوع مدل کسب و کار درآمدی توسط شرکت های رسانه های اجتماعی استفاده می شود .

مزایای مدل کسب و کار تبلیغاتی

  1. مقیاس عظیم تبلیغات، درآمد قابل توجهی ایجاد می کند. دو راه وجود دارد که پلتفرم‌ها می‌توانند از طریق تبلیغات کسب درآمد کنند: از طریق تعداد تبلیغات برای هر کاربر و قیمت هر تبلیغ.
  2. افزایش فروش هر زمان که محصول جدیدی معرفی می شود، نیاز به تبلیغات دارد تا مصرف کنندگان و کاربران را برای خرید آن ترغیب کند.
  3. آموزش مشتریان و افزایش حسن نیت مشتریان از طریق تبلیغات در مورد استفاده از محصول و مزایای آن آموزش می بینند. تبلیغات مکرر و محصولات ارزش آفرین با هم باعث فروش برند می شوند.
  4. اشتراک تجارت الکترونیک
    در نتیجه پیشرفت‌های تکنولوژیکی، اکنون راحت‌تر از همیشه برای مشتریان پرداخت هزینه اشتراک برای خدماتی که دوست دارند، شده است.

مدل اشتراک تجارت الکترونیک چگونه کار می کند؟

مشتریان می توانند هزینه اشتراک را ماهانه پرداخت کنند یا می توانند آن مبلغ را در 12 ماه تقسیم کنند. این شرکت در طول سال به طور منظم درآمد کسب می کند، برخلاف درآمدزایی بر اساس فروش یک محصول.

مزایای اشتراک تجارت الکترونیک

1_ راحت

مزیت عمده مدل اشتراک تجارت الکترونیک، راحتی است که هم برای مشتری و هم برای شرکت فراهم می کند. در مقایسه با سایر روش‌های مرسوم، مدل اشتراک تجارت الکترونیک، عملیات تجاری را ساده می‌کند. اگر مصرف کنندگان بدانند که قصد دارند به طور منظم از محصول یا خدمات استفاده کنند، می توانند از اشتراک استفاده کنند. کسب و کارها ملزم نیستند که هر ماه بطور فعال به دنبال سفارش باشند. این رویکرد باعث صرفه جویی در زمان و تلاش برای شرکت می شود که باعث افزایش بهره وری می شود. از سوی دیگر، مصرف کنندگان همیشه می دانند که چقدر پول باید بپردازند، که به آنها کمک می کند بودجه موثرتری داشته باشند.

2_ بهبود ارتباط بین مشتریان و شرکت

ارتباط منظم به ایجاد روابط قوی بین شرکت و مشتریانش کمک می کند. یک مدل اشتراک تجارت الکترونیک وفاداری مشتری را تشویق می‌کند، زیرا به آنها این آزادی را می‌دهد که در هر زمان با شرکت در ارتباط باشند.

3_ پیش بینی درآمد

کسب و کارها می توانند پیش بینی های مالی خود را با استفاده از مدل های مبتنی بر اشتراک بهبود بخشند . این به آنها کمک می کند تا تقاضا را پیش بینی کنند و موجودی را مدیریت کنند. به این ترتیب، شرکت ها می توانند بودجه بندی را برای بخش های دیگر، مانند بازاریابی، اولویت بندی کنند.

4_ آژانس
یک آژانس پر از کارگران با استعداد است که در اشکال مختلف بازاریابی تخصص دارند. استخدام یک آژانس انواع ایده ها و راه حل های متناسب با شما را ارائه می دهد. آن‌ها از کمپین‌های چند کانالی و پلت‌فرم‌های رسانه‌های اجتماعی استفاده می‌کنند که ممکن است شما با آن‌ها آشنا نباشید تا به مخاطبی که مشتری هدف آن است دسترسی پیدا کنید.

مزایای آژانس های استخدام

  1. هزینه های پایین آژانس ها نسبت به استخدام داخلی برای برندهای کوچک برتری دارند، زیرا آنها اغلب تخصص را با هزینه های کمتر ارائه می دهند.
  2. دسترسی به تخصص در روندها آژانس ها از روندهای فعلی بازار مطلع شده و در آنها تخصص دارند. آژانس ها می توانند با استفاده از گزارش ها و داده های تحلیلی، مخاطبان صحیح را در زمان مناسب هدف قرار دهند.
  3. تعامل بهتر با مشتریان از طریق تجزیه و تحلیل داده‌های مؤثر با استفاده از آمار، آژانس‌ها ممکن است به شما در انتخاب کمپین‌هایی که برای کسب‌وکار شما بهترین کارآمد هستند، کمک کنند.
  4. Dropshipping
    Drop Shipping یک فرصت تجاری عالی با هزینه کم است. یافتن تامین کنندگان مناسب، انتخاب محصولات مناسب و حفظ حاشیه سود، کلیدهای موفقیت در dropshipping هستند.

dropshipping چگونه کار می کند؟

Dropshipping به شما این امکان را می دهد که بدون داشتن محصولاتی که فروخته می شوند، یک فروشگاه آنلاین راه اندازی کنید. می توانید قیمت گذاری نشانه گذاری کنید، چیزهایی را بفروشید و سفارشات را به تامین کنندگان ارسال کنید. محصول از طرف شما توسط تامین کننده ارسال می شود.

مزایای Drop Shipping

1_ سرمایه گذاری و ریسک کم

مزیت اصلی دراپ شیپینگ توانایی باز کردن فروشگاه بدون سرمایه گذاری در موجودی است. Dropshipping به شما این امکان را می دهد که فقط زمانی خرید کنید که مصرف کننده سفارش دهد، برخلاف فروشگاه های خرده فروشی سنتی که خریدهای عمده انجام می دهند و موجودی خود را ذخیره می کنند.

2_ مکان انعطاف پذیر

خرید یک انبار برای فروشگاه های فیزیکی برای ذخیره کالا، بسته بندی و ارسال سفارشات، ردیابی آنها و نظارت بر موجودی ضروری است. اگر از dropshipping استفاده کنید، هیچ یک از آنها برای تجارت شما ضروری نیست. تا زمانی که اتصال اینترنتی قوی دارید، می توانید یک فروشگاه آنلاین از هر مکانی راه اندازی کنید.

نتیجه

اکنون که با پنج مدل کسب‌ و کار مبتنی بر اینترنت بازاریابی وابسته، اشتراک تجارت الکترونیک، آژانس‌ها، تبلیغات و دراپ شیپینگ و همچنین مزایایی که هر کدام ارائه می‌دهند آشنا هستید، می‌توانید یکی را انتخاب کنید که به بهترین وجه با نیازهای شما مطابقت دارد. حتی اگر این مدل‌های کسب‌ و کار برای استفاده از اینترنت توسعه داده شده‌اند، یک کسب‌وکار ترکیبی می‌تواند با ترکیب برخی عملیات فیزیکی ایجاد شود. با استفاده از هر یک از این ایده های تجاری می توانید یک کسب و کار شش رقمی یا حتی هفت رقمی بسازید. اما در ابتدا، شما باید قدم بردارید و کمی کاوش کنید.

انتهای مطلب/منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)