فروش و مدیریت

چگونه اینترنت، فروش و مدیریت را تغییر داده است؟

طبق تحقیقات Plunkett، مصرف کنندگان آمریکایی بیش از 3.9 میلیارد دلار در کل فروش آنلاین در سال 2010 هزینه کردند که از 3.6 میلیارد دلار در سال 2009 افزایش یافته است. این آمار نه تنها نشان می دهد که فروش مرتبط با اینترنت در حال رشد است، بلکه اینترنت به طرز چشم گیری جایگزین شیوه های کسب و کار شده است. فروش و مدیریت به طور یکسان به دلیل اینترنت بسیار آسان تر است.

راحتی

دسترسی به اینترنت زندگی را بدون توجه به صنعت شما راحت تر می کند. به عنوان مثال، در مورد املاک و مستغلات، دسترسی به اینترنت به راحتی زندگی مشاور املاک و مشتری می‌افزاید. نماینده می‌تواند دارایی‌های موجود را که می‌تواند به مشتری خود نشان دهد مرور کند، در حالی که مشتریان می‌توانند فهرست‌ها را بررسی کنند و عکس‌ها و مشخصات خانه را بررسی کنند تا تعیین کنند که آیا تماشای حضوری ارزش وقت گذاشتن را دارد یا خیر. قبل از اینترنت، این فرآیند پیچیده‌تر و زمان‌برتر بود.

ارتباط
بخش مهمی از شغل هر فردی که در زمینه فروش فعالیت می کند، برقراری ارتباط مداوم با مشتریان خود است. قبل از اینترنت، یک فروشنده باید با مشتریان خود تماس بگیرد تا اطمینان حاصل کند که آنها راضی هستند، در حالی که مشتریان باید در صورت نیاز به محصولات بیشتر با فروشنده تماس بگیرند. اگرچه اینترنت، فروشندگان و مشتریان می توانند از طریق ایمیل در تماس باشند، در حالی که مشتریان می توانند با مراجعه به وب سایت فروشنده اطلاعات کسب کنند.

فاصله
هنگامی که یک شرکت به اندازه کافی بزرگ باشد، اغلب دارای چندین دفتر در سراسر ایالت، کشور یا حتی جهان خواهد بود. در سال‌های قبل از اینترنت، مدیریت کارکنان در مکان‌های مختلف می‌توانست دشوار و پرهزینه باشد. مدیران باید برای بازدید از هر مکان سفرهای معمولی داشته باشند، در حالی که جلسات فقط می توانند به صورت حضوری یا از طریق یک کنفرانس تلفنی برگزار شوند. با اینترنت، مدیریت افراد در چندین مکان از طریق ارتباط ایمیلی و ویدئو کنفرانس امکان پذیر است.

مسئوليت
چه در بخش فروش و چه در مدیریت باشید، اینترنت دلیلی برای پاسخگویی بیشتر به مشتریان یا کارکنان خود به شما داده است. اگر به مشتری بگویید که یک رقیب محصولی را با قیمت مشخصی می فروشد، مشتری می تواند به راحتی آن قیمت را به صورت آنلاین بررسی کند. به این ترتیب، صادق بودن مهم است. در مدیریت، اینترنت کارمندان را قادر می‌سازد تا در مورد حرکات یک شرکت، مانند ادغام یا تصاحب، از منابع خبری مختلف بدون چرخش اطلاعات کسب کنند. هنگامی که پیام را به کارکنان خود تحویل می دهید، باید صادق باشید، به خصوص اگر آنها بتوانند در مورد جزئیات تحقیق کنند.

مبانی کسب و کار اینترنتی
راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی مستلزم درک نحوه خرید مصرف کنندگان محصولات و تکمیل تراکنش ها از طریق وب است. صاحبان مشاغل اینترنتی باید با تجارت خود به گونه ای رفتار کنند که گویی در حال اداره شرکتی هستند که مشتریان شخصاً از آنها بازدید می کنند. کسب‌ و کارهای آنلاین معمولاً به همان میزان برنامه‌ریزی و تعهدی که برای کسب و کارهای دیگر ارائه می‌شود، نیاز دارند.

راه اندازی شرکت
کسب‌وکارهای اینترنتی معمولاً به همان موارد ضروری راه‌اندازی مانند کسب ‌و کارهای دیگر نیاز دارند، از جمله طرح کسب ‌و کار، تأمین مالی و سهام. برخی از صنایع برای راه اندازی قانونی کسب و کار در وب نیاز به مجوز کسب و کار دارند. صاحبان مشاغل اینترنتی که تصمیم به ادغام دارند باید تجارت خود را نزد وزیر امور خارجه که در آن زندگی می کنند یا عمدتاً تجارت می کنند ثبت کنند.

مدیریت کسب و کار
صاحبان مشاغل کوچک که کسب و کار خود را به صورت آنلاین اداره می کنند باید کسب و کار خود را به صورت حرفه ای مدیریت کنند تا موفقیت شرکت را تضمین کنند. یک کسب و کار اینترنتی مشمول همان نگرانی های حقوقی است که هر کسب و کار دیگری در رابطه با مدیریت کارکنان و رعایت قوانین خاص صنعت دارد. اگرچه شرکت‌های اینترنتی معمولاً بدون هزینه‌های سربار بالا کار می‌کنند، زیرا مجبور نیستند ویترین یا مقدار زیادی موجودی را حفظ کنند، صاحبان مشاغل نیز باید امور مالی کسب و کار را به طور مؤثر مدیریت کنند.

حضور وب
شرکت های اینترنتی اکثر معاملات تجاری را از طریق وب سایت انجام می دهند. لازم است صاحبان مشاغل، نام دامنه شرکت را نزد یک ثبت کننده معتبر ثبت کنند. سپس صاحبان مشاغل باید یک وب سایت ایجاد کنند و میزبانی وب را از شرکتی دریافت کنند که نگهداری سایت را حفظ می کند. وب سایت یک شرکت اینترنتی اولین برداشت از تجارت را به مشتریان ارائه می دهد. وب سایت باید حرفه ای و عاری از اشتباهات املایی و دستوری باشد. صاحبان مشاغل باید به مدیریت وب سایت خود افتخار کنند زیرا اغلب تنها شکل ارتباط بین شرکت و مشتریانش است.

تجارت الکترونیک
کسب و کارهای اینترنتی اغلب به یک «فروشگاه آنلاین» نیاز دارند که از طریق آن محصولات و خدمات را به مصرف کنندگان ارائه می کنند. تجارت الکترونیک شامل تکمیل معاملات تجاری از طریق اینترنت است. شرکت‌های اینترنتی خدماتی را از وب‌سایت‌های خود ارائه می‌کنند که به مصرف‌کنندگان اجازه می‌دهد از کارت اعتباری یا پیش‌نویس بانک الکترونیکی برای پرداخت هزینه خدمات استفاده کنند. کسب‌وکارهای تجارت الکترونیک از فرم‌های سفارش آنلاین و سیستم‌های پردازش پرداخت برای هماهنگ کردن عملیات از طریق وب استفاده می‌کنند.

بازاریابی و تبلیغات
صاحبان مشاغل اینترنتی این فرصت منحصر به فرد را دارند تا مشتریانی را از سراسر جهان به دست آورند. تقریباً هر کسی که به اینترنت دسترسی دارد و به محصولات و خدمات یک شرکت نیاز دارد، مشتری بالقوه است. صاحبان مشاغل باید دلارهای تبلیغاتی خود را بر روی یک بازار هدف در وب متمرکز کنند تا به بهترین بازده سرمایه گذاری بازاریابی خود دست یابند. اداره کسب و کار کوچک خواندن “مطالعات تحقیقات بازار در مورد حرفه، صنعت، محصولات، گروه های بازار هدف و غیره” را به منظور درک و ارضای نیازهای مشتریان آنلاین توصیه می کند.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (19) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (11) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (35) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (6) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)