کسب و کار کوچک آنلاین

مراحل راه اندازی کسب و کار کوچک آنلاین

یک توالی ثابت از مراحل وجود دارد که می توانید برای تضمین موفقیت خود در هنگام راه اندازی یک کسب و کار کوچک آنلاین دنبال کنید . من هزاران نفر را دیده ام که با انجام کارهای زیر کسب و کار موفقی را شروع کرده و رشد می دهند:

  1. نیازی را پیدا کنید و آن را برطرف کنید.
  2. نسخه ای بنویسید که بفروشد.
  3. طراحی و ساخت یک وب سایت با کاربری آسان.
  4. از موتورهای جستجو برای هدایت ترافیک به سایت خود استفاده کنید.
  5. برای خود یک شهرت متخصص ایجاد کنید.
  6. مشتریان و مشترکین خود را با ایمیل دنبال کنید.
  7. درآمد خود را از طریق فروش بک‌اند و افزایش فروش افزایش دهید.

هر کسی، از تازه کار گرفته تا کارآفرین آنلاین با تجربه، می تواند از این فرآیند در یادگیری نحوه راه اندازی کسب و کار آنلاین بهره مند شود.

مرحله 1: کسب و کاری را راه اندازی کنید که نیاز را برطرف کند.

اکثر افرادی که تازه شروع به کار کرده اند، اشتباه می کنند که ابتدا به دنبال یک محصول و در مرحله دوم به دنبال بازار هستند. برای افزایش شانس موفقیت، با یک بازار شروع کنید. ترفند این است که گروهی از مردم را پیدا کنید که به دنبال راه حلی برای یک مشکل هستند، اما نتایج زیادی پیدا نمی کنند. اینترنت این نوع تحقیقات بازار را آسان می کند:

  • از انجمن های آنلاین دیدن کنید تا ببینید مردم چه سوالاتی می پرسند و چه مشکلاتی را در تلاش برای حل آنها هستند.
  • برای یافتن کلمات کلیدی که افراد زیادی در جستجوی آن هستند، جستجو کنید، اما رقابت زیادی با سایت های دیگر ندارید.
  • رقبای بالقوه خود را با بازدید از سایت های آنها و توجه به کارهایی که برای پر کردن تقاضا انجام می دهند بررسی کنید. سپس می‌توانید از آموخته‌های خود استفاده کنید و محصولی را برای بازاری که از قبل وجود دارد ایجاد کنید – و آن را بهتر از رقبا انجام دهید.

مرحله 2: نسخه ای بنویسید که بفروشد.

یک فرمول کپی فروش اثبات شده وجود دارد که بازدیدکنندگان را از لحظه ورود تا لحظه خرید از طریق فرآیند فروش طی می کند:

  1. با یک عنوان قانع کننده علاقه را برانگیخت.
  2. مشکلی را که محصول شما حل می کند را شرح دهید.
  3. اعتبار خود را به عنوان حلال این مشکل تثبیت کنید.
  4. نظرات افرادی را که از محصول شما استفاده کرده اند اضافه کنید.
  5. در مورد محصول و مزایای آن برای کاربر صحبت کنید.
  6. پیشنهاد دادن.
  7. ضمانت قوی داشته باشید.
  8. فوریت ایجاد کنید.
  9. فروش را بخواهید.

در سراسر نسخه خود، باید بر این تمرکز کنید که چگونه محصول یا خدمات شما به طور منحصر به فردی می تواند مشکلات مردم را حل کند یا زندگی آنها را بهتر کند. مثل یک مشتری فکر کنید و بپرسید “چه چیزی برای من مفید است؟”

مرحله 3: وب سایت خود را طراحی و بسازید.

هنگامی که بازار و محصول خود را بدست آوردید و فرآیند فروش خود را به پایان رساندید، اکنون برای طراحی وب کسب و کار کوچک خود آماده هستید. به یاد داشته باشید که آن را ساده نگه دارید. شما کمتر از پنج ثانیه فرصت دارید تا توجه کسی را به خود جلب کنید – در غیر این صورت، آنها رفته اند و دیگر هرگز دیده نمی شوند. چند نکته مهم که باید در نظر داشت:

یک یا دو فونت ساده را روی پس‌زمینه سفید انتخاب کنید.

  • ناوبری خود را واضح و ساده و در هر صفحه یکسان کنید.
  • فقط در صورتی از تصاویر گرافیکی، صوتی یا تصویری استفاده کنید که پیام شما را تقویت کنند.
  • یک پیشنهاد انتخاب کنید تا بتوانید آدرس های ایمیل را جمع آوری کنید.
  • خرید را آسان کنید، بیش از دو کلیک بین مشتری بالقوه و پرداخت.
  • وب سایت شما ویترین فروشگاه آنلاین شماست، پس آن را مشتری پسند کنید.

مرحله 4: از موتورهای جستجو برای هدایت خریداران هدف به سایت خود استفاده کنید.

تبلیغات پرداخت به ازای کلیک ساده ترین راه برای جذب ترافیک به یک سایت کاملاً جدید است. این دو مزیت نسبت به انتظار برای آمدن ترافیک به شما دارد. اول اینکه تبلیغات PPC بلافاصله در صفحات جستجو نمایش داده می شود و دوم اینکه تبلیغات PPC به شما امکان می دهد کلمات کلیدی مختلف و همچنین سرفصل ها، قیمت ها و رویکردهای فروش را آزمایش کنید. نه تنها ترافیک فوری دریافت می کنید، بلکه می توانید از تبلیغات PPC نیز برای کشف بهترین کلمات کلیدی خود استفاده کنید که بیشترین تبدیل را دارند. سپس می توانید کلمات کلیدی را در سراسر سایت خود در کپی و کد خود توزیع کنید، که به رتبه بندی شما در نتایج جستجوی ارگانیک کمک می کند.

مرحله 5: برای خود یک شهرت متخصص ایجاد کنید.

مردم از اینترنت برای یافتن اطلاعات استفاده می کنند. این اطلاعات را به صورت رایگان در اختیار سایر سایت ها قرار دهید و ترافیک بیشتر و رتبه بندی بهتری در موتورهای جستجو مشاهده خواهید کرد. راز این است که همیشه یک لینک به سایت خود را با هر جزئی از اطلاعات درج کنید.

  • محتوای تخصصی و رایگان را هدیه دهید. مقالات، ویدیوها یا هر محتوای دیگری را ایجاد کنید که برای مردم مفید باشد. آن محتوا را از طریق دایرکتوری های مقاله آنلاین یا سایت های رسانه های اجتماعی توزیع کنید.
  • پیوندهای “ارسال به یک دوست” را در محتوای ارزشمند در وب سایت خود قرار دهید.
  • در انجمن‌های صنعتی و سایت‌های شبکه‌های اجتماعی که بازار هدف شما در آن قرار دارد، به یک متخصص فعال تبدیل شوید.

به خوانندگان جدیدی خواهید رسید. اما حتی بهتر از آن، هر سایتی که محتوای شما را ارسال می کند به سایت شما پیوند خواهد خورد. موتورهای جستجو لینک های سایت های مرتبط را دوست دارند و در رتبه بندی به شما پاداش می دهند.

مرحله 6: از قدرت بازاریابی ایمیلی برای تبدیل بازدیدکنندگان به خریدار استفاده کنید.

هنگامی که یک لیست انتخاب کنید، یکی از با ارزش ترین دارایی های کسب و کار آنلاین خود را ایجاد می کنید. مشتریان و مشترکین شما به شما اجازه ارسال ایمیل به آنها را داده اند. یعنی:

  • شما چیزی به آنها می دهید که خواسته اند.
  • شما در حال ایجاد روابط مادام العمر با آنها هستید.
  • پاسخ 100 درصد قابل اندازه گیری است.
  • بازاریابی ایمیلی ارزان تر و موثرتر از چاپی، تلویزیونی یا رادیویی است زیرا بسیار هدفمند است.

هر کسی که از سایت شما بازدید می کند و در لیست شما شرکت می کند، یک سرنخ بسیار داغ است. و هیچ ابزاری بهتر از ایمیل برای پیگیری آن سرنخ ها وجود ندارد.

گام هفتم: درآمد خود را از طریق فروش و افزایش فروش افزایش دهید.

یکی از مهم ترین استراتژی های بازاریابی اینترنتی، توسعه ارزش طول عمر هر مشتری است. حداقل 36 درصد از افرادی که یک بار از شما خرید کرده اند، در صورت پیگیری مجدد از شما خرید خواهند کرد. بسته شدن اولین فروش بسیار سخت ترین بخش است و البته گران ترین قسمت آن نیز ذکر نشده است. بنابراین از فروش و فروش بک‌اند استفاده کنید تا دوباره خرید کنند:

  • محصولاتی را ارائه دهید که مکمل خرید اصلی آنها باشد.
  • کوپن های وفاداری الکترونیکی را ارسال کنید که می توانند در بازدید بعدی خود از آنها استفاده کنند.
  • محصولات مرتبط را پس از خرید در صفحه “متشکرم” خود ارائه دهید.

به مشتریان خود برای وفاداری آنها پاداش دهید و آنها حتی وفادارتر خواهند شد. اینترنت به قدری سریع تغییر می کند که یک سال آنلاین برابر با پنج سال در دنیای واقعی است. اما اصول نحوه راه اندازی و رشد یک کسب و کار آنلاین موفق به هیچ وجه تغییر نکرده است. اگر به تازگی یک کسب و کار کوچک آنلاین راه اندازی کرده اید، به این ترتیب عمل کنید. اگر مدتی آنلاین بوده‌اید، یک بررسی سریع انجام دهید و ببینید آیا مرحله‌ای وجود دارد که از آن غفلت کرده‌اید، یا هرگز نتوانسته‌اید آن را انجام دهید. شما نمی توانید با اصول اولیه اشتباه کنید.

انتهای مطلب/ منبع

برچسب‌ها
آژانس کسب و کار (18) اخبار کسب و کار (8) اخبار کسب و کار ایران (6) استراتژی بازاریابی (10) استراتژی کسب و کار (10) اشتغال آفرینی (16) اشتغال زایی (22) اشتغال پایدار (7) اقتصاد ایران (14) اقتصاد دانش بنیان (9) اقتصاد دیجیتال (7) ایجاد اشتغال (24) ایده کسب و کار (5) بازاریابی دیجیتال (7) بازاریابی و فروش (5) بازاریابی کسب و کار (16) باشگاه مشتریان (7) برنامه کسب و کار (13) برندسازی کسب و کار (7) بهبود فضای کسب و کار (11) توسعه کارآفرینی (8) توسعه کسب و کار (20) حمایت از کسب و کار (8) حمایت از کسب و کارها (5) دولت سیزدهم (13) راه اندازی وب سایت کسب و کار (5) راه اندازی کسب و کار (27) راه اندازی کسب و کار خانگی (5) رشد تولید (6) رشد و توسعه کسب و کار (20) رشد کسب و کار (34) رونق تولید (7) شرکت های دانش بنیان (8) شورای عالی کار (7) طرح کسب و کار (5) مجوزهای کسب و کار (5) مدیریت ارتباط با مشتری (17) مدیریت کسب و کار (46) مشاور کسب و کار (12) نرخ بیکاری (6) وزارت کار (21) کسب و کار آنلاین (9) کسب و کار الکترونیک (6) کسب و کار ایران (25) کسب و کار اینترنتی (8)